با صعود اوکراین، کار ایران سخت می‌شود/جهانبخش مرا تحت‌تاثیر قرار داد

«روایات مختلفی درباره بازی‌های این گروه به خاطر تاریخچه سیاسی میان این ملت‌های قابل احترام وجود دارد؛ اما اساساً هنوز هم مهم‌ترین مسئله فوتبال است.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، با برگزاری قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و مشخص شدن رقبای تیم ملی در آبان و آذرماه سال جاری، لحظه‌شماری برای هواداران ایرانی آغاز شد. دیدار مقابل انگلیس که قطعاً دیداری به یادماندنی و تاریخی خواهد شد و آمریکایی که جدال با آن، هیچ‌گاه به یک مسابقه فوتبال معمولی خلاصه نشده است. انگلیس با «گرت ساوت گیت» تا یک قدمی قهرمانی یورو ۲۰۲۰ پیش رفت، اما لحظه آخر جام را در ضیافت پنالتی‌ها به آتزوری تقدیم کرد. حالا سه شیرها امیدوارند قطر به سال‌ها دوری‌شان از افتخارات بین‌المللی پایان دهد و با یکی از بهترین نسل‌هایشان، جام جهانی را برای دومین بار به زادگاه فوتبال بیاورند. با این حال ایستگاه نخست شاگردان ساوت‌گیت، ملی‌پوشان ایران است و آن‌ها سی‌ام آبان ماه در ورزشگاه الخلیفه با اسکوچیچ و شاگردانش پیکار خواهند کرد. به همین بهانه، «ریچارد بوکستون»، سردبیر و روزنامه‌نگار معروف انگلیسی گفت‌وگویی با خبرنگار ایمنا انجام داده است که در ادامه می‌خوانیم:

پیش‌بینی و دیدگاهت از این گروه چیست؟

بستگی دارد تیم چهارمی که اضافه می‌شود، کدام تیم باشد؛ اما می‌توانم این را بگویم که انگلیس از این گروه صعود خواهد کرد.

درباره صعود انگلیس صحبت شد، فکر می‌کنی کدام یک از دیگر تیم‌های گروه این شانس را داشته باشند؟

فکر می‌کنم اکراین یا آمریکا در چنین شرایطی قرار دارند؛ اسکاتلند و ولز هم تیم‌های خوبی هستند اما نمی‌توان پیشرفت آن‌ها را دید.

اسمی از ایران نبردی، به نظر ایران شانسی برای صعود ندارد؟

نمی‌توانم بگویم ایران شانسی ندارد اما با تمام احترام، اگر اکراین به جام جهانی برسد، ایران به سختی می‌تواند سوم شود.

اوکراین صعود کند، ایران به سختی سوم می‌شود/ جهانبخش مرا تحت‌تاثیر قرار داد

این گروه از نگاه غیرورزشی و سیاسی هم حساسیت‌های خاص خودش را دارد. دیدار ایران با انگلیس و آمریکا و تقابل انگلیس و آمریکا قطعاً فقط یک فوتبال معمولی نیست

روایات مختلفی درباره بازی‌های این گروه به خاطر تاریخچه سیاسی میان این ملت‌های قابل احترام است؛ اما اساساً هنوز هم مهم‌ترین مسئله، فوتبال است.

تیم ملی آمریکا میانگین سنی پایینی دارد، اما به نظر این تیم یکی از بهترین نسل‌های فوتبال آمریکا است. آمریکا را چطور ارزیابی می‌کنی؟

تیم ملی آمریکا بازیکنان باکیفیت و شناخته‌شده زیادی دارد که در پنج لیگ معتبر اروپایی توپ می‌زنند. کریستین پولیسیچ، به طور واضح شایستگی خود را با عملکردش در چلسی نشان داد. جیو رینا و تیموتی وه آ، دو بازیکنی هستند که فوتبال در خونشان است و این فصل فوق‌العاده بوده‌اند. زک استفن و اتان هورواث نیز اگر چه به طور منظم به میدان نرفته‌اند، اما به ترتیب در منچسترسیتی و ناتینگهام فورث عملکرد خوبی داشته‌اند. توسعه و پیشرفت بازی آنتونی جدی رابینسون را هم خودم در اورتون دیده‌ام و حالا نیز در آستانه بازگرداندن فولام به لیگ برتر جزیره قرار دارد. بنابراین تیم‌ملی آمریکا استعدادهای فراوانی دارد.

اوکراین صعود کند، ایران به سختی سوم می‌شود/ جهانبخش مرا تحت‌تاثیر قرار داد

به عنوان سوال آخر، بازیکنان ایران را در چه سطحی می‌بینی؟

سه سالی که جهانبخش در برایتون حضور داشت، من را تحت تأثیر قرار داد و خوب است که می‌بینم فرم خوبش را پس از انتقال به فاینورد و در این فصل حفظ کرده است. همه از همان سنین پایین، استعداد و پتانسیل سردار آزمون را می‌دانستند و خوب است که بایر لورکوزن پس از سال‌ها سپری کردن دوران حرفه‌ای سردار در روسیه، او را به جایگاهی که مستحقش بود رساند.

گفت‌وگو از: سروش فدایی، خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 565835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.