تولید کود آلی و ارگانیک از سبزه سفره هفت‌سین

شهردار قیدار از جمع آوری سبزه و توزیع کیسه زباله در روز طبیعت خبر داد و گفت: شهرداری از سبزه سفره هفت‌سین کود آلی و ارگانیک تهیه می‌کند.

سید مصطفی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به لزوم حفاظت از طبیعت، اظهار کرد: از شهروندان فهیم و طبیعت‌دوست قیدار تقاضا داریم سبزه‌های سفره هفت‌سین خود را در طبیعت رها نکنند و جهت تبدیل سبزه به کود آلی، آن را تحویل عوامل شهرداری بدهند.

وی افزود: برخی خانواده‌ها در آخرین روز تعطیلات نوروزی، سبزه‌های کاشته شده خود را روی خودرو تا مقصد حمل می‌کنند که با افتادن در معابر و مسیرهای داخل شهر و جاده‌ها، منظره زشتی ایجاد می‌شود.

شهردار قیدار با بیان اینکه سبزه‌های کاشته شده قابلیت تبدیل به کود کمپوست را دارد، خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست داریم سبزه‌های خود را به شهرداری تحویل دهند تا پس از عمل‌آوری به کود آلی تبدیل شود و در فضای سبز شهری مورد استفاده قرار بگیرد.

موسوی با تاکید بر اینکه مردم می‌توانند سبزه‌های خود را به محل‌های پیش‌بینی شده دریافت پسماند تحویل دهند، گفت: این سبزه‌ها به کارگاه تولید کمپوست تحویل داده می‌شود تا از آنها برای تولید کود آلی و سایر کودهای ارگانیک استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه لازم است در روز طبیعت بیشتر به حفظ طبیعت و محیط زیست توجه کنیم و هنگام ورود به طبیعت با توجه به مشکلات حفظ و نگهداری فضای سبز و شرایط کم‌آبی، عرصه‌ها را حفظ کنیم، اظهار کرد: شهروندان هنگام حضور در فضاهای سبز شهر مراقب باشند تا به چمن‌ها آسیب وارد نشود و زباله‌ها را در محل‌های مخصوص و در کیسه‌های زباله بریزند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرداری روز سیزدهم فروردین در سه ورودی شهر قیدار (میدان سهروردی، میدان پژوهش و میدان بسیج) محل‌هایی برای جمع‌آوری سبزه‌ها و توزیع کیسه زباله پیش‌بینی کرده است.

کد خبر 565416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.