حضور مردم در ۴۳ سال گذشته ریشه در تفکر اسلامی دارد

یک عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه گفت: هر حرکت مردم در ۴۳ سال گذشته ریشه در تفکر اسلامی دارد و مردمی که براین اساس حاضر شدند، حماسه‌های گوناگونی خلق کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن نصری در سخنرانی قبل از خطبه‌های نمازجمعه این هفته اصفهان روز دوازدهم فروردین، روز حماسه ملت ایران در تشکیل حکومت و جمهوری اسلامی تبریک و تهنیت گفت و اظهار کرد: امیدوارم در سال جاری ملت و مسئولان توفیق پیدا کنند و حماسه بزرگی در مسیر پیشرفت و گام دوم انقلاب در راستای «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» رقم بزنند.

وی ادامه داد: کاری که انقلاب اسلامی با حضور مردم انجام داد این بود که حکومت استبدادی، سلطنتی و کودتایی با حضور پادشاهان فاسد و بی‌لیاقت را با حضور و نقش مردم و تحقق ارزش‌های اسلامی و دینی بر اساس قرآن و عترت به نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل کرد.

این استاد و پژوهشگر گفت: حضور و نقش پررنگ مردم تا به امروز مفهوم مهم جمهوری اسلامی را برای همه جهانیان روشن کرده است همچنین ملت ایران تصمیم دارند با توانمندی و ظرفیت خود در عرصه‌های گوناگون مادی و معنوی درخشش بزرگی ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در ۴۳ سال گذشته با حضور مردم اتفاقات مهمی رقم زده است، از این رو نظام جمهوری اسلامی از همه نظام‌ها در عرصه دموکراسی غرب متفاوت است. اهمیت، توانمندی و عظمت این نظام در این است که جمهوریت ریشه در اسلامیت دارد و نقش و جایگاه مردم پررنگ است.

نصری خاطرنشان کرد: هر حرکت مردم در ۴۳ سال گذشته ریشه در تفکر اسلامی دارد و مردمی که بر این اساس حاضر شدند حماسه‌های گوناگونی خلق کردند همچنین اولین و مهم‌ترین و بی‌نظیرترین دفاع مردمی در دنیا شکل گرفت و ملت ایران با نقش آفرینی خود و تقدیم بیش از ۲۲۰ هزار شهید توانست به پیروزی برسد.

وی اضافه کرد: در دوران حاکمیت قاجار و پهلوی بیش از هفتاد درصد از وسعت ایران از دست رفت چون نه مردم در صحنه حضور داشتند و اسلام حاکم بود اما با تشکیل جمهوری اسلامی و با رأی ۹۸.۲ درصدی مردمی به جمهوری اسلامی دفاع مردمی شکل گرفت و حتی یک میلی‌متر از خاک ایران به دشمن واگذار نشد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه با حضور مردم حماسه دفاع از حرم با محوریت شهید سردار سلیمانی شکل گرفت، افزود: شرق و غرب دنیا جمع شدند تا بار دیگر انقلاب، اسلام و ملت و تفکر انقلاب را در منطقه نابود کنند. به گونه‌ای که ابوبکر البغدادی بعد از اینکه هشتاد درصد از سوریه و شصت درصد از عراق را تصرف کرده و به ۳۰ کیلومتری کرمانشاه رسید گفته بود کرمانشاه، همدان و تهران را تصرف و ایران را به باتلاقی از خون تبدیل خواهد کرد و سپس خرمشهر را ویران می‌کند اما مردم با هدایت و دستور مقام معظم رهبری به صحنه آمدند و شکست تلخی را به دشمنان دادند.

وی ادامه داد: امام خمینی در خرداد ۵۸ فرمان تأسیس جهاد سازندگی را مطرح کردند تا عمرانی و آبادانی کشور با حضور مردم در راستای جهاد سازندگی رقم بخورد از این رو زن، مرد، پیر و جوان به صحنه آمدند تا در مناطق محروم سازندگی، عمران و آبادانی را ایجاد کنند.

نصری افزود: مردم آمدند تا حماسه‌ای برای عمران و آبادی کشور خلق کنند امروز بسیج سازندگی و اردوی جهادی همان مسیر سازندگی برای عمران و آبادی کشور و عدالت را پیش گرفته است. ملت با جمهوری اسلامی توانست مسائل علمی را تحقق ببخشد.

به گفته وی، در زمان پهلوی ۴۷ درصد از مردم بی‌سواد و ۵۷ درصد باسواد بودند و همین مردم به صحنه آمدند و انقلاب را رقم زدند.

این استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: جوانان ایران چهارمین رتبه نانوتکنولوژی را به خود اختصاص دادند همچنین هفتمین کشور جهان هستیم که ماهواره به فضا فرستادیم از این رو با حضور مردم پیشرفت‌های عظیم علمی به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: گام اول انقلاب با حضور پررنگ مردم به پایان رسید و اکنون که در گام دوم انقلاب هستیم همچنین نیازمند محور حرکت جامعه و نقش پررنگ ملت در گام دوم انقلاب هستیم و باید ادامه انقلاب را برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان رقم بزنیم.

نصری ادامه داد: به همین جهت دشمنان در رأس آن آمریکا تلاش می‌کنند تا با یاس، ناامیدی، دروغ، فریب و تحریف، مردم را از جمهوری اسلامی جدا کنند تا سلطه شیطانی را شکل دهند، از این رو نقش و حضور مردم در اداره جامعه در گام دوم انقلاب در زمینه‌سازی ظهور امام زمان اهمیت دارد چرا که اگر مردم نباشند و اگر مردم حماسه خلق نکنند و مطیع رهبری و ولایت نباشند دشمنان پیروز این میدان خواهند بود.

این استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: امروز دشمنان اسلام، بشریت و اهل بیت با محوریت صهیونیسم و آمریکا تلاش می‌کنند بی‌تفاوتی را به ملت تحمیل کنند همچنین با جنگ‌های اقتصادی، تحریم، سیاسی، رسانه‌ای و شناختی قصد دارند حضور پررنگ مردم را کمرنگ کنند.

وی اضافه کرد: دشمن بارها شاهد حماسه‌های مختلف با حضور مردم بوده است همچنین دیدند که فتنه ۸۸ و نهم دی با حضور مردم خنثی شد همچنین تشییع شهید سلیمانی در دنیا مورد حیرت قرار گرفت.

نصری با اشاره به جمله معروف آیت‌الله حائری شیرازی که انقلاب اسلامی را پادگان آموزشی برای ظهور امام زمان دانسته بودند، اضافه کرد: امروز ۴۳ سال است در پادگان آموزشی برای ظهور هستیم و سختی و تحریم‌ها به وجود آمد تا با ایستادگی و مقاومت زمینه‌ساز ظهور باشیم.

وی ادامه داد: بنابراین بهمن ۵۷ و هر اتفاق بزرگی که تاکنون در کشور رقم خورده است از دفاع مقدس و پیشرفت‌های علمی و خنثی کردن توطئه دشمن با حضور مردم و اطاعت از ولایت برای تداوم جمهوری بوده است برای همین جمهوری اسلامی ارزش بالایی دارد و بعد از این برای مقابله با دشمنان و شیاطین روزگار که از دشمنان اهل بیت هستند راهی جز حضور مردم وجود ندارد.

کد خبر 565280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.