نماز جماعت روز طبیعت در ۱۲۰ بوستان پایتخت اقامه می‌شود

دبیر شورای عالی نماز و امر به معروف شهرداری تهران گفت: امسال همزمان با روز طبیعت و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مراسم سخنرانی و نماز ظهر و عصر به صورت جماعت در فضای باز بیش از ۱۲۰ بوستان اصلی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز، حجت‌الاسلام جواد صادق‌زاده اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همکاری سازمان بوستان‌ها در قبل و حین ایام نوروز، این برنامه در بوستان‌های اصلی شهر تهران و حومه، با توجه به باز بودن آن‌ها بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برپا خواهد شد.

مشاور شهردار تهران با اشاره به استقبال گسترده شهروندان از اجرای این طرح در سال‌های گذشته، گفت: به همین منظور با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان بوستان‌ها و فضای سبز و شهرداری‌های مناطق بیست‌ودوگانه شهری، فضاهای مناسب‌تری برای اقامه فریضه جماعت در نظر گرفته شده است؛ به‌طوری که با توجه به توصیه‌های بهداشتی و در صورت مساعد بودن هوا، اقامه نماز در فضای باز بوستان‌ها انجام خواهد شد.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری اضافه کرد: ائمه جماعات اعزامی به بوستان‌های شهر از یک ساعت قبل از اذان ظهر پاسخگوی سوالات شرعی شهروندان خواهند بود و پس از اقامه نماز جماعت نیز درباره تجدید حیات دینی و معنوی هموطنان در سال جدید همزمان با تجدید حیات طبیعت، حفظ منابع طبیعی و حراست از درختان، تخریب نکردن محیط زیست و نگهداری از بوستان‌ها گفت‌وگو خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اقامه نماز جماعت در چند نقطه از بوستان‌های بزرگ مقیاس برگزار می‌شود، گفت: با عنایت به گستردگی فضای مورد استفاده شهروندان و مسافران در بعضی بوستان‌های بزرگ نظیر بوستان یاس، ملت، نهج‌البلاغه، ولایت، گفتگو، قائم و چیتگر، چندین نماز جماعت به طور همزمان برپا خواهد شد.

صادق‌زاده با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای اقامه باشکوه نماز جماعت ظهر روز طبیعت در سراسر پایتخت افزود: ستاد اقامه نماز کشور از این ابتکار شهرداری تهران استقبال کرد و با هماهنگی انجام شده با ستاد اقامه نماز کشور این حرکت به عنوان الگوی مناسب در بوستان‌های سراسر کشور اجرا خواهد شد.

کد خبر 564998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.