۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
 کاهش ۵ درصدی تولید زباله در قم

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: میزان تولید زباله در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ حدود پنج درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به کاهش تولید پسماند در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: میانگین زباله‌هایی که شهروندان قمی در سال ۱۴۰۰ به صورت روزانه تولید کردند ۶۰۴ تن است که این عدد نسبت به میانگین تولید زباله در سال ۹۹ حدود ۵.۲ درصد کاهش داشته است.

وی بابیان اینکه در پنج سال گذشته سیر کاهش‌تولید زباله را شاهد بودیم، ادامه داد: به‌صورت میانگین هر سال بین سه تا چهار درصد کاهش تولید زباله اتفاق افتاده است و فرهنگ سازی و ارائه آموزش مفاهیم مدیریت پسماند از دلایل اصلی این اتفاق خوب است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و ارائه آموزش مفاهیم مدیریت پسماند از جمله مدیریت مصرف و تفکیک پسماند خشک از تر به شهروندان در چند سال گذشته افزایش یافته است و در سال آینده برنامه‌های آموزشی با شکل و سیاق جدید ارائه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان قمی در روزهای بیست‌وهشتم و بیست‌ونهم اسفندماه سال گذشته و اولین روز از فروردین‌ماه امسال، روزانه ۷۴۰ تن زباله در سطح شهر تولید کردند که این میزان زباله توسط ۲۲۰ سرویس خودرو به مجموعه سایت البرز انتقال یافت که نسبت به میانگین زباله در سال ۱۴۰۰ روزانه بالغ بر ۱۴۰ تن بیشتر است.

میرابراهیمی با تاکید بر جمع آوری و انتقال به موقع این میزان زباله در نوروز امسال، گفت: با توجه به حجم ورود مسافران و زائران به شهر مقدس قم با تلاش‌های عوامل اجرایی شهرداری جمع‌آوری و انتقال این میزان از تولید زباله انجام شده است.

کد خبر 564543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.