مجلس در راستای تجاری‌سازی علم قدم بردارد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: مجلس باید در راستای نظارت بر حسن اجرای قوانین وضع شده و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی علم قدم بردارد.

لاله افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرینی» اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب برای شعار سال به سه کلید واژه مهم و تأثیرگذار تاکید کردند که تحقق هریک از آن‌ها با هم‌افزایی و پیوند ناگسستنی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی فراکسیون حمایت از نخبگان، مخترعان و اقتصاد دانش‌بنیان را تشکیل داد که این مهم برگرفته از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و در راستای تحقق شعار سال خواهد بود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: مجلس باید در راستای نظارت بر حسن اجرای قوانین وضع شده و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی علم قدم بردارد و بودجه لازم را فراهم کند، همچنین اگر ضعف و کاستی در این راستا وجود دارد باید توسط مجلس شورای اسلامی اصلاح شود.

وی اضافه کرد: دولت و معاونت علم و فناوری ریاست‌جمهوری با توجه به اینکه رسالت اجرای قوانین و بار سنگین تحقق شعار سال بر دوش دولت است، باید در راستای سه کلیدواژه ایجاد اشتغال، دانش‌بنیان بودن و تولید گام بردارد.

افتخاری با بیان اینکه همه مسئولان و ارگان‌های متعدد باید هم‌افزایی و همکاری داشته تا شعار سال تحقق پیدا کند، خاطرنشان کرد: قوه قضاییه باید در راستای ترک فعل و دور زدن قوانین توسط ارگان‌ها وارد عرصه شود و برخوردهای لازم را انجام دهد.

وی اضافه کرد: همه قوا باید در جهت شناسایی، معرفی و بهره‌گیری از ظرفیت شخصیت‌های حقیقی و حقوقی از جمله تشکل‌های مردم‌نهاد و شرکت‌های دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری و استفاده کنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: تمام ظرفیت‌ها باید در راستای تحقق شعار سال به کار گرفته شوند تا اشتغال و تولید بالا برود؛ اگر تولید دانش‌بنیان صورت بگیرد سرعت تولید و کیفیت افزایش پیدا خواهد کرد و برخی موانع برطرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق شعار سال باید کمیته و کارگروه مشترک بین قوا و نمایندگانی از بخش خصوصی تشکیل شود تا با هم‌افزایی و همکاری کارنامه قابل توجهی برای همه مردم و قوا و ارگان‌های مختلف تشکیل شود.

کد خبر 564525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.