سفر به تاریخ در موزه عصارخانه شاهی

مدیریت شهری اصفهان، در هشتم فروردین‌ماه همچون روزهای گذشته نوروز، با برگزاری رویدادهای متنوع فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در نقاط مختلف شهر، میزبان شهروندان اصفهانی و گردشگران نوروزی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برنامه «موزه‌گرد» با محوریت گشت و گذار در موزه‌های شاخص اصفهان که در هر روز بازدیدکنندگان را با یکی از موزه‌های شاخص اصفهان آشنا می‌کند، در روز هشتم فروردین‌ماه به موزه عصارخانه شاهی واقع در میدان امام (ره)، بازار عطارها، می‌رود و روایت‌های جالبی را درباره این موزه بیان می‌کند.

برنامه هفت هزار پا، با محوریت برپایی «کنسرت دف‌نوازان» از دیگر برنامه‌هایی است که در این روز از ساعت ۱۵ در پارک کوهستانی صفه برگزار می‌شود.

برنامه‌های دیگری که امروز _هشتم فروردین‌ماه_ برگزار می‌شود، «۱۰ قرن» با محوریت بازسازی اصفهان قدیم با رویکرد نوروزی است از ساعت ۱۶ در میدان امام علی (ع) برگزار می‌شود و برنامه «۱۴۰۰ گز» نیز از ساعت ۱۶ در میدان امام (ره) میزبان میهمان نوروزی و شهروندان است.

دومین روز برگزاری «شب شعر و موسیقی صائب» نیز امروز _هشتم فروردین ماه_ از ساعت ۱۹ در آرامگاه صائب واقع در خیابان صائب برگزار می‌شود. برپایی بازارچه صنایع دستی، تهیه کارت پستال نوروزی و نقاشی ویژه کودکان همراه با اجرای شب شعر و موسیقی با حضور پنج شاعر برجسته اصفهان از بخش‌های مختلف این برنامه خانواده‌محور است.

همچنین برنامه «۹۰ دقیقه» با محوریت سرگرمی و تفریح از ساعت ۱۵ در باغ غدیر برگزار می‌شود.

این در حالی است که «۳۷ درجه» نیز برنامه دیگری است که با هدف پایش سلامت از ساعت ۹ صبح در پارک ناژوان آغاز شده و میزبان علاقه‌مندان است.

گردشگران نوروزی و شهروندان اصفهانی همچنین می‌توانند از ساعت ۱۶ مهمان برنامه «۲۳ هزارجان» در گلستان شهدا باشند که در هر یک از روزهای نوروز به معرفی یکی از شهدای شاخص اصفهان می‌پردازد.

البته برنامه «هزار سال نوری» نیز در مجموعه فرهنگی، تاریخی و مذهبی تخت فولاد از ساعت ۱۰ صبح میزبان گردشگران است تا آن‌ها را با ظرفیت‌های معنوی این آرامستان تاریخی آشنا کند.

به گزارش ایمنا، برنامه‌های فوق به همت کمیته فرهنگی اجتماعی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 564359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.