افزایش ۵۰ درصدی سفرهای نوروزی/کاهش ۴۰ درصدی تلفات تصادفات جاده‌ای در اصفهان

فرمانده ناجا با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی سفرهای نوروزی نسبت به سال گذشته، گفت: آمار تلفات تصادفات جاده‌ای در کشور نسبت به سال گذشته حدود ۲۲ درصد و میزان تصادفات حدود هفت درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری امروز_ دوشنبه، هشتم فروردین‌ماه_ در بازدید از پلیس راه اصفهان-شیراز، اظهار کرد: امروز برای قدردانی از اقدامات مسئولان و همکاران در استان اصفهان حضور یافتم؛ قرارگاه نوروزی به صورت ۲۴ ساعته در جاده‌های اصلی، فرعی، شهرها، شهرستان‌ها و روستاها فعال بوده است و نیروهای پلیس با علاقه و داوطلبانه در این مدت به مردم خدمت‌رسانی کرده‌اند که این اقدامات تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به مدیریت وضعیت کرونا و واکسیناسیون بیش از ۸۵ مردم، شاهد کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا بودیم و زمینه سفرهای نوروزی فراهم شد، افزود: تردد و سفر در جاده‌های کشور نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد و نسبت به سال پیش از شیوع کرونا حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در استان اصفهان بیش از ۴۰ درصد از تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای کاهش یافته است که با توجه به میزان تردد در استان و قرارگیری آن در محور راه‌های مواصلاتی کشور این آمار امیدوار کننده و نشان‌دهنده فرهنگ مردم و همت پلیس و دستگاه‌های مسئول، است.

سردار اشتری با بیان اینکه استانداران و فرمانداران در ایام نوروز پای کار ایستاده‌اند، تصریح کرد: سفرهای نوروزی امسال به خوبی انجام شد و تردد به راحتی در تمام مسیرهای کشور در حال انجام است و هیچ مسدودی و گره در جاده‌های کشور وجود ندارد، البته به دلیل تراکم در برخی از جاده‌ها با کندی تردد مواجه هستیم، اما تردد در همه جاده‌های کشور روان است.

وی گفت: بر اساس آمار سامانه‌های تردد شمار، میزان سفرهای نوروزی نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است. پیش‌بینی می‌شود وضعیت کنونی سفرها تا ۱۴ فروردین‌ماه ادامه یابد.

سردار اشتری اضافه کرد: توصیه می‌شود مسافران نوروزی برای بازگشت به شهرهای خود، چند روز زودتر اقدام کرده و افرادی که مشاغل اداری نداشته و بازگشت آنها در پایان تعطیلات نوروزی ضروری نیست، چند روزی دیرتر به شهرهای خود بازگردند زیرا در روزهای پایانی تعطیلات با تراکم زیادی در جاده‌ها مواجه خواهیم بود.

وی ادامه داد: مهمترین دلایل واژگونی خودروها و تصادفات جاده‌ای، خواب‌آلودگی و خستگی رانندگان بوده است، لذا توصیه می‌شود رانندگان هنگام خستگی از رانندگی پرهیز کرده و هر دو ساعت یک بار در بین رانندگی استراحت کنند و به این نکته توجه داشته باشند که مسیرها نیز بخشی از سفر است و باید با آرامش در آن رانندگی کنند.

کاهش ۷ درصدی تصادفات در کشور

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه تراکم به سمت جنوب، شمال و خراسان رضوی در حال افزایش است، گفت: نسبت به سال گذشته آمار تلفات تصادفات جاده‌ای در کشور حدود ۲۲ درصد و میزان تصادفات حدود هفت درصد کاهش یافته است.

سردار اشتری اضافه کرد: کاهش تصادفات و جان‌باختگان نشان‌دهنده فرهنگ رانندگی مردم است، اما میزان کنونی خم زیاد بوده و حتی یک تصادف هم نگران کننده است؛ پلیس در جاده‌های درون و برون‌شهری آماده خدمت‌رسانی به مردم و برقراری نظم و امنیت است.

وی با اشاره به تشکیل شورای عالی ترافیک پس از هشت سال در هفته پایانی اسفندماه با حضور ریاست جمهوری، گفت: مشکلات مربوط به بخشی از نقاط حادثه‌خیز برطرف شده است و دیگر نقاط نیز باید در اسرع زمان شناسایی و رفع شود.

فرمانده نیروی انتظامی اظهار امیدواری کرد: با همت دولت، مشکلات زیرساختی جاده‌های کشور در سال‌های آینده برطرف شود. همچنین ایمنی خودروها مورد توجه قرار گرفته تا شاهد کاهش تصادفات باشیم.

کاهش تصادفات وظیفه شرعی مسئولان کشور است

سردار اشتری تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری تصادفات نوروزی است که در این راستا نیز ایشان فرموده‌اند «تصادفات باید به حداقل برسد» بنابراین وظیفه شرعی همه مردم، دستگاه‌ها و مسئولان است که اقدامات لازم برای کاهش تلفات را انجام دهند که امیدواریم چند روز باقی‌مانده سفرها هم به خوبی پشت سر گذاشته شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نشانه‌های نشاط مردم همین سفرها است، البته رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و قوانین رانندگی الزامی است و امیدواریم این سفرها نشاط خوبی در بین مردم ایجاد کند، البته با تلاشی که در استان اصفهان انجام شده مسافران و مردم از سفرهای نوروزی رضایت داشته‌اند.

کد خبر 564336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.