افزایش ۶۸ درصدی ورود به استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از بیست و پنجم اسفندماه تا روز گذشته تردد در استان حدود ۸۱ درصد افزایش داشته است که ورودی‌ها نسبت به سال قبل ۶۸ درصد و خروجی از استان هم ۷۶ درصد افزایش داشته است که این آمار از حدود ۱۴۰ دستگاه ترددشمار اداره راهداری به دست آمده است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در روزهای آینده در مناطق شرقی اصفهان افزایش گردوغبار و کاهش میدان دید را خواهیم داشت اما این شرایط تندباد نخواهد بود.

وی افزود: تا اواخر هفته پدیده جوی خاصی پیش‌بینی نشده است و هوا گرم می‌شود و تا پایان هفته تنها وزش بادهای فصلی در ساعات بعدازظهر را خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: میانگین بارندگی استان اصفهان از ابتدای مهرماه سال قبل ۱۳۰ میلی‌متر بوده است که نسبت به سال قبل ۱۹ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از بیست و پنجم اسفندماه تا روز گذشته تردد در استان حدود ۸۱ درصد افزایش داشته است که ورودی‌ها نسبت به سال قبل ۶۸ درصد و خروجی از استان هم ۷۶ درصد افزایش داشته است که این آمار از حدود ۱۴۰ دستگاه ترددشمار اداره راهداری به دست آمده است.

شیشه‌فروش تصریح کرد: پیک دوم سفرها هم آغاز شده است و همزمان با باز شدن زاینده‌رود تعداد مسافران افزایش داشته است، هتل‌ها، مهمانپذیرها و باغ فدک، مدارس و ورزشگاه‌ها همچنان پذیرای مسافران هستند و ستاد سفر استان با دبیری میراث فرهنگی با داشتن کمیته‌های مختلف و شهرداری با داشتن کمیته اسکان، علوم پزشکی با داشتن کمیته بهداشت و درمان در حال ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.

وی اظهار کرد: با داشتن ۱۱ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه در محورهای استان اصفهان ۵۴ مجتمع خدمات رفاهی پیش‌بینی شده که به مسافران ارائه خدمات می‌کنند، ۱۰ ایستگاه امنیت سلامت هم در محورهای اصلی برای توقف مسافران نوروزی درنظر گرفته شده بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: ۱۹ ایستگاه امنیت سلامت روستایی هم در محورهای روستایی استان درنظر گرفته شده است که برای کاهش تصادفات درنظر گرفته شده است و در محورها هم ۴۴ دوربین نظارت تصویری وجود دارد همچنین ۱۵۲ دوربین ثبت تخلف هم وجود دارد.

وی ادامه داد: دو بالگرد از هلال‌احمر و فوریت‌های پزشکی در استان مستقر هستند که از ابتدای سال تاکنون دو مأموریت امدادرسانی در تصادفات جاده‌ای توسط آنها انجام شده است.

شیشه فروش با بیان اینکه همه عوامل اعم از راهداری، پلیس راه و راهور، آتش‌نشانی، هلال‌احمر، اورژانس و شرکت‌های بیمه و امداد خودروها برای خدمات امدادی به مسافران نوروزی در سطح جاده‌ها حاضر هستند.

کد خبر 564306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.