لیدز، میزبان بزرگ‌ترین فضای سبز مرکز شهری

شورای شهر لیدز از آغاز دومین فاز پروژه ایرپارک خبر داد که چهره مرکز شهر را به کلی تغییر خواهد داد و شهرت آن را به‌عنوان مکانی ایده‌آل برای کار، استراحت و بازی در سطح جهانی تقویت خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فضاهای سبز که اغلب شهرها و مراکز شهری با کمبود آن مواجه هستند، عنصری حیاتی برای سلامت روان بشر محسوب می‌شود. ایجاد این فضاها می‌تواند با فراهم آمدن فرصت‌های تفریحی جدید و حتی ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بهبود کیفیت هوا همراه باشد.

ایرپارک، به مساحت هشت هکتار، بزرگ‌ترین فضای سبز مرکز شهری جدید در سراسر بریتانیا است که در امتداد فضای سبز و باغ محوطه یک کارخانه آب‌میوه‌گیری سابق و جاده بازسازی شده میدولین در لیدز ایجاد شده و پس از تکمیل مجموعه‌ای از مناطق عمومی جذاب، متنوع و به‌هم‌پیوسته خواهد بود. فضای سبز در نظر گرفته‌شده برای این مرکز شهر در قلب یک منطقه جدید با کاربری ترکیبی قرار خواهد گرفت که برای مرکز لیدز خانه‌های مسکونی، دفاتر اداری و فضاهای خرده‌فروشی فراهم خواهد آورد.

شورای شهر لیدز با تأکید بر این امر که فاز اول پارک، میدولین، در حال تکمیل و تاریخ افتتاح آن برای اواسط ماه آوریل تعیین شده است، اعلام کرد که عملیات ساخت دومین فاز که شامل ساخت‌وساز در بخش پنج هکتاری ایرپارک است و از شرق به سمت جاده کراون‌پوینت امتداد می‌یابد نیز آغاز شده است. این مرحله از ساخت‌وساز شامل یک فضای بزرگ رویدادهای عمومی و اولین ساختمان تجاری است که هر دو در سال ۲۰۲۳ افتتاح خواهد شد.

شورای لیدز با هیجان ناشی از هجوم سیلی از سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی که لیدز را به‌عنوان پر جنب‌وجوش‌ترین شهر در حال وسعت در سراسر بریتانیا معرفی کرده است، اعلام کرد که لیدز در طول سال ۲۰۲۱ شاهد افزایش بی‌سابقه سطح فعالیت‌های ساخت‌وساز بوده است و پروژه ایرپارک و دیگر طرح‌های پایه انجام گرفته برای بهبود شهر، همگی در راستای حمایت از بلندپروازی‌های شورای شهر برای تبدیل لیدز به مکانی طراحی شده است که تردد در آن نیازی به استفاده از وسایل نقیله موتوری ندارد.

اجرای موفقیت‌آمیز برنامه سرمایه‌گذاری حمل‌ونقل عمومی لیدز و تلاش برای ایجاد تحولات کلی در راستای تبدیل شدن میدان شهر به منطقه‌ای بدون ترافیک تا پایان سال ۲۰۲۲ از جمله طرح‌های اصلی شورای شهر لیدز برای دستیابی به اهداف بلندپروازانه خود محسوب می‌شود. شورا همچنین امیدوار است این قبیل ابتکارات زیرساختی پایدار و متمرکز بر مردم، با جذب بیشتر سرمایه‌گذاری‌هایی که به ارائه مشاغل، خانه‌ها و فضاهای باکیفیتی منتهی می‌شود که در آن همه می‌توانند با هم ملاقات داشته باشند و ارتباط برقرار کنند، به بهبود اقتصادی لیدز پس از همه‌گیری کووید -۱۹ کمک کند.

شورای شهر لیدز به تازگی یک انیمیشن جدید منتشر کرد که نمایی از طرح‌های در نظر گرفته‌شده برای پارک و نقش آن در ایجاد ارتباطات بهتر میان جوامع محلی را به نمایش درآورده است و نشان می‌دهد پروژه جدید پس از تکمیل چگونه وجهه بومی لیدز را به میدان اصلی شهر پیوند می‌دهد. این انیمیشن با نمایش میدان سوورین و فضای سبز آن آغاز می‌شود، با عبور از پل جدید دیوید اولوایه (که استقرار آن روی رودخانه ایر در پایان مارس به پایان می‌رسد) به سمت جنوب شرقی حرکت می‌کند و در ادامه شامل نمایش بخش‌های میدولین، فاز پنج هکتاری پارک و جاده کراون‌پوینت می‌شود.

در این نمایش شورای شهر لیدز کاملاً نشان داده است که میدولین، فاز اول پروژه ایرپارک، شامل باریک شدن بزرگراه، حذف پارکینگ قدیمی هانسلت‌لین و ایجاد فضای سبز جدید بوده است، فاز پنج هکتاری پارک قرار است قسمت عمده کارخانه قدیمی آب‌میوه‌گیری را در بر بگیرد و شامل بخش‌های جدیدی مانند زمین بازی، کافه و محوطه برگزاری رویدادهای عمومی باشد و جاده کراون‌پوینت که تغییرات آن شامل مسیر دوچرخه‌سواری جدید، مسیرهای پیاده‌روی وسیع‌تر و محوطه‌سازی سبز است و تا پایان مارس تکمیل می‌شود، با یک‌لاینه شدن برای عبور وسایل‌نقلیه موتوری مسیر بهینه‌ای را برای داشتن تجربه جابجایی‌های فعالانه و مناسب فراهم می‌آورد.

در صورت موفقیت این پروژه، شورای شهر لیدز مجوزهای لازم برای برنامه‌ریزی آینده ایرپارک و امتداد آن در سمت دیگر جاده کراون‌پوینت را به مجریان طرح اعطا خواهد کرد.

عضو شورای شهر لیدز با تأکید بر تأثیر دگرگون‌کننده ایرپارک بر زندگی در لیدز و نقش آن بر نزدیک شدن مردم، شرکاء و تمام سرمایه‌گذاران برنامه به هم با برگزاری برنامه‌های متفاوت گفت: «پروژه‌های این‌چنینی در کنار رکوردهای اخیر ساخت‌وساز و موفقیت‌های سرمایه‌گذاری شهر مانند افتتاح بانک زیرساختی بریتانیا و مرکز جدید مستقر در لیدز که برنامه‌ریزی برای آن توسط بانک انگلستان انجام گرفته، گواهی بر قدرت اقتصادی لیدز است. ایرپارک یک جاذبه فوق‌العاده در تمام طول سال برای مردم در هر رده سنی خواهد بود تا از آن لذت ببرند و بر تعهد جمعی شورا برای ایجاد مکان‌ها و فضاهایی تأکید می‌کند که همه مردم شهر را گردهم می‌آورد».

عضو شواری شهر با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری روی ایرپارک، رأی اعتماد گسترده به لیدز محسوب می‌شود، افزود: «طرح‌های شورای شهر مهم‌تر از هر چیز باید به‌عنوان محرکی سازگار با محیط‌زیست برای بازسازی و رشد فراگیر، همچنین بهبود خانه‌ها و مشاغل و ایجاد فرصت‌های جدید عمل کند تا اقتصاد شهر از اثرات ناگوار ناشی از همه‌گیری بهبود یابد. با ایجاد فضاهای عمومی سبزتر و متصل‌تر، شورای شهر در نظر دارد لیدز را به آهنربایی برای سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت‌های تجاری تبدیل کند که فراهم‌آورنده مزایای رفاهی برای همه کسانی است که در آن زندگی می‌کنند.

کد خبر 562928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.