دولت سرمایه‌های اجتماعی را بازیابی کند

یک فعال سیاسی اصول‌گرا با بیان اینکه باید دولت، حمایت‌های مردمی و سرمایه اجتماعی را بازیابی و نوسازی کند، گفت: نباید وعده‌هایی داده شود که مردم نسبت به وعده‌های عمل نشده، گلایه‌مند باشند.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص عملکرد دولت سیزدهم اظهار کرد: به نظر می‌رسد دولت سیزدهم سعی می‌کند در کوتاه‌ترین زمان، مسیری را که تعیین کرده، طی کند؛ اما دولتمردان دستوراتی که صادر می‌کنند در پیچ و خم وزارتخانه‌ها و نهادها باقی می‌ماند و به مرحله اجرا درنمی‌آید.

وی اضافه کرد: البته برخی از برنامه‌های دولت به صورت بلندمدت و میان‌مدت است؛ اما مردم توقع دارند در رابطه با مسائل اقتصادی و معیشتی، گشایش ایجاد شود.

این فعال سیاسی اصول‌گرا تصریح کرد: به نظر می‌رسد اگر در ابعاد مختلف مؤلفه‌های قدرت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و پشتوانه مردمی، قدرتمند شویم، مشکلات نیز حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید دولت، حمایت‌های مردمی و سرمایه اجتماعی را بازیابی و نوسازی کند، ادامه داد: نباید وعده‌هایی داده شود که به آن عمل نشود و مردم، نسبت به وعده‌های عمل نشده گلایه‌مند باشند.

کنعانی‌مقدم گفت: دوره شعار دادن تمام شده و مردم، تنها منتظر نتایج عملکرد دولت هستند تا تحریم‌ها برداشته شود، ارزش پول ملی بالا برود، مشکلات معیشتی برطرف و رونق در بازار و کار و فرصت‌های شغلی به وجود بیاید.

وی خاطرنشان کرد: وزرا و دولتمردان در سال ۱۴۰۱ باید با ارائه گزارش از شاخصه‌ها، وضعیت تورم، نرخ بیکاری و رشد اقتصادی را به مردم گزارش بدهند؛ تنها در یک مسیر حرکت کردن کفایت نمی‌کند.

کد خبر 562862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.