رایزنی خزعلی و مقام لبنانی درباره زنان و حقوق کودک

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دیدار با رئیس کمیسیون ملی زنان لبنان درباره موضوعات مربوط به زنان و خانواده و حقوق کودک گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایمنا، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در حاشیه شصت و ششمین نشست کمیسیون مقام زن با خانم «کلودین عون» Claudine Auon رئیس کمیسیون ملی زنان لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، طرفین درخصوص برخی موضوعات مربوط به زنان و خانواده، برخی روندها و تحولات قانونی در دو کشور و همچنین موضوعات مرتبط با حقوق کودک گفت‌وگو کردند.

انسیه خزعلی در ارتباط با به روزرسانی برخی قوانین در این حوزه، اظهار کرد: در روند تدوین قوانین، ابتدا لازم است با فرهنگ‌سازی، زمینه پذیرش عام آن در جامعه فراهم شود.

«کلودین عون» رئیس کمیسیون ملی زنان لبنان نیز در این دیدار به برخی مشکلات و مسائل فرهنگی در به روزرسانی قوانین این کشور در حوزه حقوق کودک پرداخت.

این مقام لبنانی همچنین به خواست دولت برای اجرای طرح‌های توانمندسازی زنان اشارهکرد و گفت: به رغم وجود برخی مشکلات بودجه‌ای و مالی در این ارتباط، تلاش دارند تا سهم زنان از مناصب مدیریتی در حوزه دولتی و پارلمانی را افزایش دهند.

وی افزود: در حال حاضر چهار درصد از مجلس لبنان را بانوان تشکیل می‌دهند.

منبع: ایرنا

کد خبر 562606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.