آیت‌الله علوی‌گرگانی چتر محبتی بر جبهه انقلاب بود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آیت‌الله علوی‌گرگانی همواره همراه و همگام با امام(ره) و رهبری بود، گفت: ایشان در صحنه‌های مختلف اعم از انقلاب اسلامی و عرصه‌های ملی و بین‌المللی پیشگام بود.

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص فضائل آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: آیت‌الله علوی‌گرگانی نمونه یک انسان کامل است و تمام ویژگی‌ها و فضایلی که در معارف دینی خوانده‌اید و شنیده‌اید را می‌شد در سیمای این عالم جلیل‌القدر به تماشا نشست.

وی با بیان اینکه همیشه اخلاق در کلام، سلوک و رفتار این چهره به یادماندنی آشکار بود، تاکید کرد: لبخند همیشه بر لبان ایشان نقش بسته بود و همواره چتر محبت خود را برای کوچک و بزرگ باز می‌کرد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی مردمی بودن، تواضع و فروتنی را ویژگی دیگر آیت‌الله علوی گرگانی برشمرد و افزود: وی با وجود آن‌که در قله علم، دانش و عرفان قرار داشت اما بال تواضع بر زمین می‌گذاشت و برای همگان احترام قائل بودند.

منتظری انقلابی بودن و جهادی بودن را شاخصه دیگر آیت‌الله علوی گرگانی خواند و تصریح کرد: هر یک از مراجع ویژگی‌ها و خصلت‌هایی دارند که آیت‌الله علوی گرگانی همیشه در همه صحنه‌ها همراه و همگان با امام و رهبری بود و در صحنه‌های مختلف اعم از انقلاب اسلامی و عرصه‌های ملی و بین‌المللی پیشگام بود.

وی پارسایی و تقواپیشگی را ویژگی دیگر آیت‌الله علوی گرگانی دانست و گفت: پارسایی و تقواپیشگی در کلام و رفتار این عالم ربانی نمایان بود و ذره‌ای غرور در چهره ایشان دیده نمی‌شد و وقتی وارد منزل ایشان می‌شدیم سادگی موج می‌زد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آیت‌الله علوی گرگانی در اوج ساده زیستی زندگی می‌کردند که باید برای همه ما الگو باشد، خاطرنشان کرد: ایشان انسان جامع‌الاطراف بودند و به همه نیازهای اساسی کشور نگاه جامع داشتند، به زودی جای خالی این چهره ارزشمند پر نخواهد شد و در ماه رمضان امسال فقدان این عالم ربانی برای همه ما احساس می‌شود.

کد خبر 562325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.