خدمت به زائران امام رضا (ع)، بهانه همیشگی همدلی در مشهد

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در شهر مشهد بهانه‌ای همیشگی برای همدلی وجود دارد که محدود به دوره خاصی نیست و آن خدمت به زائران آقا امام رضا (ع) است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی نجفی امروز _سه‌شنبه بیست‌وچهارم اسفندماه_ در مراسم مانور خدمت که با حضور اخدمت به زائران امام رضا (ع)، بهانه همیشگی همدلی در مشهدستاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد، فرماندار مشهد، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مسؤولان شهری برگزار شد، اظهار کرد: مردم ایران به همراهی‌ها و همدلی‌ها شهره هستند این مساله از زمان انقلاب و جنگ تحمیلی به‌صورت مقطعی وجود داشته اما ما در استان خراسان‌رضوی و شهر مشهد بهانه‌ای برای همدلی داریم که همیشگی است و محدود به دوره خاصی نیست و آن خدمت به زائران آقا امام رضا (ع) است.

وی ادامه داد: همه برای این خدمت مشتاق‌اند و این مساله مسافت و سمت نمی‌شناسد؛ از وزیر تا کارگر زحمتکش به دنبال یک ساعت خدمت به امام رضا (ع) هستند.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد افزود: نوروز بهانه‌ای است که این خدمت تجلی پیدا کند و همه حداکثر ارادت خودشان را به امام رضا (ع) اثبات کنند لذا امروز همه دستگاه‌ها و ادارات آماده خدمت هستند.

وی تصریح کرد: شهرداری مشهد نیز در کنار همه‌کسانی که شوق خدمت دارند با همه ادوات و تجهیزاتی که در اختیار دارد در خدمت زائران و مجاوران امام رضا (ع) است و امیدواریم که امام رضا (ع) نیز این خدمت را از ما بپذیرند.

نجفی گفت: خوشبختانه با ارتقا سیستم حمل‌ونقلی زیارت سهل‌تر شده و مشتاقان می‌توانند به پابوسی آقا مشرف شوند، شهر مشهد نیز این افتخار نصیبش شده و خادمان این شهر سعی می‌کنند شرایط ویژه‌تری را برای استقبال فراهم کنند زیرا ما صرفاً به استقبال مسافر یا توریست نمی‌رویم و از زائران علی ابن موسی‌الرضا (ع) استقبال می‌کنیم که برای ما حرمت ویژه‌ای دارند.

وی ادامه داد: شهرداری مشهد در کنار مدیریت استانی، بستر را برای زائران فراهم کرده است، این شهر ازنظر زیباسازی شهری است و شهر مشهد با کاشت ۱۸ میلیون بوته گل، هزار و ۱۹۶ المان و ۱۱۲ المان تعاملی در بین دیگر شهرها شاخص است.

معاون شهردار مشهد اظهار کرد: در حوزه زیرساختی نیز سعی کرده‌ایم مشکلات شهری را به حداقل برسانیم و به زائران امام رضا (ع) خدمت کنیم به همین دلیل در دو محور ورودی اصلی شهر ایستگاه‌های استقبال از زائر مستقرشده و در مبادی ورودی شهر مثل فرودگاه، پایانه و ایستگاه راه‌آهن نیز شرایط ویژه‌ای را در سیستم حمل‌ونقل و راهنمای زائر فراهم کردیم.

وی درباره منطقه ثامن نیز بیان کرد: در این منطقه شرایط خوبی را در خصوص تهیه ارزاق ضروری زائرین اعم از نان و… فراهم و چند ایستگاه خاص را مستقر کرده‌ایم تا به زائران خدمت‌رسانی کنند.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد وضعیت حمل‌ونقل درون‌شهری را این‌گونه، توصیف کرد: برای به حداقل رساندن مشکلات ترافیکی در این ایام ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نوسازی و بازسازی‌شده و در اختیار زائران به‌ویژه در هسته مرکزی شهر قرار خواهد گرفت.

نجفی ادامه داد: در مسیرهای منتهی به حرم مطهر نیز ۵۰ دستگاه اتوبوس خطوط بی‌آرتی اضافه شده و برای کمک به شهروندان و زائران ۲۵ دستگاه اتوبوس نیز به شکل ویژه از میدان فردوسی به سمت حرم مطهر حرکت خواهند کرد، در روزهای چراغ‌برات نیز ده دستگاه اتوبوس ویژه برای بهشت رضا (ع) اضافه شده است.

وی تصریح کرد: در قطار شهری نیز ساعت کار مترو افزایش پیدا کرده و فاصله بین قطارها بین چهار الی هفت دقیقه خواهد بود.

کد خبر 562045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.