تکذیب شایعه افزایش مأموریت‌های سکته مغزی اورژانس با واکسیناسیون کرونا

سرپرست اورژانس تهران شایعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر افزایش مأموریت‌های سکته مغزی اورژانس با واکسیناسیون کرونا را تکذیب کرد.

به گزارش ایمنا، یحیی صالح طبری اظهار کرد: در روزهای گذشته نشست خبری برگزار شد و طی آن اعلام کردیم که مأموریت‌های اورژانس تهران که در رابطه با سکته‌های مغزی حدود ۲۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در اورژانس کد ۲۴۷ مربوط به مأموریت‌های قلبی و کد ۷۲۴ مرتبط با مأموریت‌های سکته مغزی است، افزود: در این نشست خبری اظهار کردیم که سال جاری ماموریت‌هایی که اورژانس انجام داده نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است اما متأسفانه در فضای مجازی برخی این افزایش آمار را با واکسیناسیون مرتبط اعلام کرده بودند.

سرپرست اورژانس تهران ارتباط دادن این آمار اورژانس با واکسیناسیون را اشتباه دانست و گفت: این دو هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند، هیچ مقاله علمی در این خصوص که این را اثبات کند وجود ندارد و بهتر است اجازه بدهند مجامع علمی در این خصوص بررسی و نظر خود را اعلام کنند.

وی ادامه داد: امسال هماهنگی‌ها با بیمارستان‌های هدف انجام شده و این امر باعث شده است بیماران سکته مغزی با سرعت بیشتری پذیرش و درمان شوند. به همین دلیل انتقال بیماران سکته مغزی به بیمارستان‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر و اثربخش‌تر بوده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 561074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.