۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰
«رضا» در سینما جامعه

نشست پنجم از فصل دوم نمایش و تحلیل فیلم‌های برگزیده سینمای ایران (سینما جامعه) به تماشا و تحلیل فیلم «رضا» به کارگردانی «علیرضا معتمدی» اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در نشست پنجم از فصل دوم نمایش و تحلیل فیلم‌های برگزیده سینمای ایران و جهان (سینما جامعه) که از سوی دفتر تخصصی سینما (وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان) با همکاری فیلم‌خانه حوزه هنری استان اصفهان و با موضوع «شهر احساس‌ها یا شهر واقعیت‌ها (سینما چطور شهر را به یاد می‌آورد)» برگزار می‌شود، فیلم «رضا» به نویسندگی و کارگردانی «علیرضا معتمدی» تحلیل و بررسی خواهد شد.

این نشست با حضور «نوید پورمحمدرضا» پژوهشگر و کارشناس منتقد سینما برگزار خواهد شد.

همچنین دبیر این نشست «پژمان نظرزاد» نویسنده و پژوهشگر در حوزه سینما است.

فیلم «رضا» درامی عاشقانه به نویسندگی و کارگردانی «علیرضا معتمدی» و تهیه‌کنندگی «کیومرث پوراحمد» محصول سال ۱۳۹۶ سینمای ایران است. این فیلم نخستین‌بار و در سال ۱۳۹۶ در سی‌وششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درآمد. این فیلم در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی نامزد دریافت چهار جایزه شده بود که موفق به کسب دو جایزه شد. سحر دولتشاهی، علیرضا معتمدی، ستاره پسیانی، رضا داوودنژاد و افسر اسدی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«رضا» داستان زندگی مردی به همین نام را روایت می‌کند که به‌تازگی از همسرش جدا شده است و حالا با سردرگمی و بلاتکلیفی و روزمرگی دست و پنجه نرم می‌کند و تمام تلاش خود به کار گرفته تا به این زندگی جدید عادت کند. در همین حین، عشق تازه‌ای نیز به سراغش می‌آید.

«دبورا یانگ» نویسنده «هالیوود ریپورتر» که فیلم «رضا» را در جشنواره بین‌المللی فجر تماشا کرده بود، در یادداشتی «ابتکار وسواس گونه فیلم‌هایی مانند رضا» را «نشانه‌ای از نوگرایی سینمای ایران» دانست. «مجید اسلامی» فیلم را «از هیجان‌انگیزترین فیلم‌های اول» سال‌های اخیر سینمای ایران دانسته و طراحی صحنه آن را «درخشان» توصیف کرده است.

به گزارش ایمنا، نمایش و تحلیل فیلم‌های برگزیده سینمای ایران و جهان هر هفته روزهای سه‌شنبه در سینما سوره، واقع در خیابان آمادگاه، روبه‌روی هتل عباسی، پردیس حوزه هنری برگزار می‌شود.

نمایش و تحلیل فیلم «رضا» سه‌شنبه _هفدهم اسفندماه_ ساعت ۱۶ برگزار خواهد شد.

«رضا» در سینما جامعه

کد خبر 560150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.