۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
اجرای پویش "خانه سبز" در اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: این سازمان به مناسبت فرارسیدن روز درختکاری مصادف با پانزدهم اسفندماه نسبت به برپایی پویشی با عنوان پویش "خانه سبز" اقدام کرده است.

مجید عرفان‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در کنار همه اقدامات و فعالیت‌هایی که از سوی مدیریت شهری برای آراستن و پیراستن شهر انجام می‌شود، تک‌تک شهروندان نیز در این زمینه مسئولیت‌هایی بر عهده دارند که بی‌شک در بهبود کیفیت زندگی شخصی و جمعی در شهر اثرگذار است؛ ازجمله این مسئولیت‌ها آراستن فضاهای شخصی زندگی است که می‌تواند گاهی جنبه عمومی نیز پیدا کند.

وی افزود: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با تاکید بر نقش و جایگاه تک تک شهروندان در نگهداری و صیانت از فضای سبز، پویش خانه سبز را برگزار می‌کند تا از شهروندان بخواهد ضمن کسب اطلاعات مفید درباره رشد و پرورش گیاهان آپارتمانی، نسبت به ایجاد فضاهای مزین به گیاهان در محیط اطراف خود اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان این که پویش خانه سبز با هدف معرفی ویژگی‌ها و مشخصات گیاهان آپارتمانی به شهروندان طراحی شده است، ادامه داد: این گیاهان می‌توانند در محیط اطراف ما مانند محل کار یا زندگی ما رشد و تکثیر کنند و منجر به کاهش برخی آلودگی‌های هوای داخل ساختمان شوند، همچنین موجب تقویت روحیه و کاهش تنش‌های روانی در انسان شوند که این اطلاعات در قالب موشن گرافیک طراحی شده است و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی از طراحی یک مسابقه در پویش خانه سبز خبر داد و اظهار کرد: در این مسابقه از شهروندان می‌خواهیم از منازل یا هر مکان سرسبز دیگری که به همت خودشان در آن گل و گیاه کاشته‌اند، عکس‌برداری و آثار خود را ارسال کنند.

عرفان‌منش با بیان این که عکس‌های برتر انتخاب می‌شود و سپس در صفحه اینستاگرام پویش خانه سبز به آدرس Khanesabz_isf بارگذاری می‌شود، خاطرنشان کرد: از میان این آثار، بهترین عکس انتخاب و همزمان با هفته اصفهان علاوه بر اعطای پلاک خانه سبز توسط شهردار اصفهان، به صاحب عکس برتر جایزه ویژه نیز تقدیم خواهد شد.

کد خبر 558889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.