برگزاری جشنواره تخم‌مرغ‌های رنگی بادرود

شهردار بادرود گفت: جشنواره تخم‌مرغ‌های رنگی بادرود به‌منظور اشاعه فرهنگ زیبایی‌شناسی و ارتقای سواد بصری شهروندان نوروز ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

علی رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری بادرود با همکاری کانون هنرهای شهری، جشنواره تخم‌مرغ‌های رنگی ویژه نوروز را با با هدف ارتقای سطح کیفی فضای شهری، ایجاد حس شور و نشاط بهاری و با شرایط و ضوابط یکسان برگزار می‌کند.

وی به روند کلی شرکت در این جشنواره اشاره کرد و افزود: ثبت‌نام هنرمندان و ارائه طرح‌های پیشنهادی براساس شرایط اعلام شده از طرف دبیرخانه در زمان مقرر، انتخاب طرح‌های برتر به لحاظ خلاقیت در ایده، رنگ‌بندی، استفاده از عناصر و نمادهای فرهنگی ایرانی، نگاه خلاق و هنرمندانه با موضوعات نمادهای نوروز باستانی، نمادهای سنتی، تاریخی و بومی، معماری سنتی و نقوش ایرانی اسلامی، نقوش تزئینی، خوشنویسی خطوط ایرانی اسلامی و نقاشی‌خط، از سنت‌های دیرینه جشن نوروز و آئین ایرانی در استقبال از فصل بهار است.

شهردار بادرود به اهداف و رویکردهای برگزاری این جشنواره اشاره و خاطرنشان کرد: اشاعه فرهنگ زیبایی‌شناسی و ارتقای سواد بصری شهروندان، حمایت از هنرمندان متخصص جهت الگوسازی در بخش‌های مختلف جشنواره، شناسایی هنرمندان مستعد، جذب ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه و ایجاد فضای مناسب شهری و بهبود نمای شهری در آستانه سال نو و جشن نوروز، از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

رجبی تصریح کرد: در این جشنواره هر اثری که از نظر هیئت‌داوران پذیرفته شود، به‌عنوان طرح منتخب تلقی شده و بعد از اجرای طرح، داوری صرفاً جهت کیفیت اجرای اثر انجام شده و به آثار منتخب جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

وی افزود: آثاری که قابلیت استفاده در سطح شهر را داشته باشند، در ایام عید به نمایش گذاشته می‌شوند.

کد خبر 558575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.