تراکتور-سپاهان/ ملاقات با خواهرخوانده پس از هفته پرماجرا

تیم فوتبال سپاهان پس از پشت سر گذاشتن یک هفته عجیب‌وغریب به دیدار با تراکتور می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا در چارچوب رقابت‌های هفته بیستم لیگ برتر فوتبال، امروز_دوشنبه نهم اسفندماه_ تیم‌های تراکتور و سپاهان در ورزشگاه شهید سلیمانی تبریز به مصاف یکدیگر می‌روند.

هفته بیستم لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های تراکتور و سپاهان

دوشنبه، نهم اسفندماه ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۳۰

ورزشگاه: شهید سلیمانی تبریز

داور: یاسر همرنگ

پخش زنده: شبکه ورزش، شبکه سهند، شبکه اصفهان

آخرین رویارویی: تراکتور صفر- سپاهان صفر

ملاقات با خواهرخوانده پس از هفته پرماجرا

تیم فوتبال سپاهان در شرایطی به مصاف تراکتور می‌رود که پس از دربی اصفهان روزهای عجیب و غریبی را پشت سر گذاشت. ابتدا محرم نویدکیا، سرمربی این تیم در نشست خبری پس از دربی استعفای خود را اعلام کرد اما خیلی زود با استعفای او مخالفت شد تا این‌طور برداشت شود که محرم به زودی به تمرینات سپاهان بازمی‌گردد. با این حال اما در ساعات انتهایی روز جمعه بار دیگر محرم بر استعفای خود اصرار ورزید و در ادامه مرزبان و محمود کریمی نیز از سمت خود در کادر فنی کنار رفتند. این پایان هفته پر ماجرای سپاهانی‌ها نبود و روز گذشته درحالی‌که کاروان سپاهان در حال پرواز به سمت تبریز بود، ناگهان محرم که به نظر با اصرار مدیریت باشگاه از استعفا صرف‌نظر کرده بود به اردوی تیم بازگشت تا سپاهان در بازی با تراکتور بدون سرمربی نباشد.

حال طلایی‌پوشان در حالی به مصاف تیم خواهرخوانده خود می‌روند که تا پیش از بازی با تراکتور تمرین جدی زیر نظر محرم نویدکیا نداشته‌اند و باید دید این موضوع تا چه حد روی بازی امروز تأثیرگذار خواهد بود. آنچه می‌توان به‌عنوان نکته مثبت از اتفاقات چند روز اخیر سپاهان برداشت کرد، شوکی بود که به بازیکنان بی‌انگیزه تیم داده شد تا کمی به خود بیایند و برای شخصی که در رأس کادر فنی همیشه حامی آن‌ها بوده است، تلاش کنند.

سپاهان از سه بازی آغازین خود پس از شروع مجدد لیگ یک پیروزی و سپس دو تساوی متوالی مقابل هوادار و ذوب آهن کسب کرده است و برای باقی ماندن در رتبه سوم به نظر نیاز مبرمی به کسب پیروزی در خانه تراکتور دارد.

در سوی دیگر اما تراکتور شرایط بدتری نسبت به سپاهان دارد. این تیم در ۹ بازی گذشته خود پنج شکست و چهار تساوی داشته و به لطف همین نتایج ضعیف تا رتبه سیزدهم جدول پایین آمده است. تراکتور هفته گذشته پس از دو شکست متوالی مقابل صنعت نفت و استقلال، پیکان را در تهران با تساوی بدون گل متوقف کرد اما با این حال با منطقه سقوط تنها چهار امتیاز فاصله دارد و با فجرسپاسی و نفت مسجد سلیمان برای سقوط نکردن در رقابت است.

شرایط ناامیدکننده تراکتور در هفته‌های اخیر اما مدیران این تیم را مجبور به برکنار کردن سولدو، سرمربی این تیم کرد تا این مربی کروات دقیقاً پس از گذشتن یک نیم فصل، از تبریز برود. در روزهای اخیر مدیران این تیم با ارطغرل ساغلام، سرمربی ترک به توافق رسیده‌اند و با توجه به اینکه او صبح روز بازی به تبریز می‌رسد ممکن است حتی برای بازی با سپاهان روی نیمکت این بنشیند. نکته جالب اینکه نخستین تجربه سرمربی قبلی تراکتور یعنی سولدو نیز برابر سپاهان در ورزشگاه نقش‌جهان رقم خورد و حالا باز هم دیدار با سپاهان، اولین تجربه سرمربی جدید تراکتور خواهد بود. محمد نصرتی، یکی از دستیارهای ساغلام در تراکتور است و اگر ساغلام به بازی نرسد، احتمالاً محمد نصرتی مسئول فنی تیم در بازی با سپاهان خواهد بود.

گفتنی است سپاهان در شرایطی به مصاف تراکتور می‌رود که فرشاد احمدزاده، بزرگ‌ترین غایب این تیم به دلیل محرومیت به شمار می‌رود و حسن شوشتری و داوود رجبی نیز به دلیل مصدومیت، بازی با تراکتور را از دست داده‌اند؛ از سوی دیگر یاسین سلمانی نیز تازه از بند مصدومیت رها شده است و به گفته، میگوئل تکسیرا، سرمربی سپاهان، هنوز آمادگی صددرصد را ندارد.

ترکیب احتمالی تراکتور:

محمدرضا اخباری، ابوالفضل رزاق‌پور، محمد آقاجانپور، هادی محمدی، سامان نریمان جهان، شاهین ثاقبی، پیمان بابایی، رضا دهقانی، محمد عباس‌زاده، مهدی کیانی و نادر محمدی

ترکیب احتمالی سپاهان:

رشید مظاهری، عزت‌الله پورقاز، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، مسعود ریگی، محمد کریمی، سروش رفیعی، محمدرضا حسینی، سجاد شهباززاده و شهریار مغانلو

کد خبر 558531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.