سومین دوره نمایشگاه محیط پنهان در گالری بوستان

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «محیط پنهان سوم» در گالری بوستان برگزار شده است.

امین‌علی کردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه نمایشگاه گروهی «محیط پنهان یک و دو» با موضوع منظره‌نگاری و دورنمای شهری ارائه شده است، اظهار کرد: در سومین دوره این نمایشگاهِ گروهی بناهای تاریخی انتخاب شد که در حال تخریب یا نیمه مخروب است و به مرمت و بازسازی‎ نیاز دارد.

وی افزود: برای عکاسی این پروژه، اصفهان و شهرهای اطراف آن انتخاب شد، زیرا این شهر در مسیر جاده ابریشم قرار دارد و تعدادی کاروانسرا و بناهای مختلف به‌صورت رها یا احیا نشده در آن به وضوح دیده می‌شود.

سرپرست نمایشگاه گروهی «محیط پنهان سوم» اظهار کرد: عکس‌های ارائه‌شده در این نمایشگاه متعلق به دانش‌آموختگان رشته عکاسی است که از بناهایی مانند خانه تاریخی امام‌جمعه و حدود هفت بنای مخروبه در نزدیکی میدان نقش‌جهان و شهرهای نطنز، نائین، اردستان و کوهپایه مانند مزرعه حاج حسن عکاسی شده است.

کردی با بیان این که تاکنون سه دوره نمایشگاه «محیط پنهان» باهدف آسیب‌شناسی معماری شهری برگزار شده است، گفت: در سومین دوره این نمایشگاه به معرفی آثار رهاشده و خارج از دیدی پرداخته شده که به مرمت و باز زنده‌سازی نیاز دارند و گاهی به اداره میراث فرهنگی نیز معرفی می‌شوند؛ از این‌رو اکثر تصاویر ارائه شده در نمایشگاه «محیط پنهان سوم» شناخته شده نیستند و مربوط به بناهایی است که رها و یا کاملاً تخریب شده‌اند.

وی افزود: در این نمایشگاه ۲۸ تصویر با ابعاد ۵۰ در ۷۰ سانتی‌متر از ۲۷ عکاس به نمایش درآمده است که طی سه ماه انتخاب و عکاسی شده‌اند، البته بیشتر پروژه‌های ما یک‌ساله است، اما به دلیل این‌که موضوع دوره سوم محدودتر بود و اطلاعات مربوط به بناها و نقاط جغرافیایی انتخاب شده بود این پروژه زمان کمتری برد.

سومین دوره نمایشگاه محیط پنهان در گالری بوستان

به گزارش ایمنا، در بیانه نمایشگاه گروهی «محیط پنهان سوم» آمده است «اصفهان به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم و اهمیت استراتژیک و تاریخی خود، سازه‌های کاربردی بسیاری همچون کاروانسراها و میل مناره‌ها برای راهنمایی و پناه در طول سفر، در دل خود جای داده است. به‌زعم کارشناسان میراث فرهنگی بیش از ۶۶ کاروانسرا در استان اصفهان در شرف تخریب قرار گرفته و رها شده‌اند. پروژه «محیط پنهان سه» به معرفی آثار رهاشده و خارج از دید که نیاز به مرمت و باز زنده‌سازی دارند می‌پردازد. عمده این آثار ظرفیت احیا و بازسازی را داشته و در گروه کاروانسراها، بناهای منفرد و خانه‌های تاریخی طبقه‌بندی می‌شوند.»

در نمایشگاه گروهی عکس «محیط پنهان سه» آثاری از امین‌علی کردی، الناز رنجبر، حبیب آذر، سمانه فرزانه‌پور، مریم غضنفرپور، محدثه محمدی، نعیمه منصف، الهام صفایی، مهسا فرخی، سپیده رحمانیان، مهسا قنبری، میلاد رجب‌زاده، ماندانا فرح‌پور، آتوسا توکل، نگین محمدی‌فرد، زهرا صفری‌دزکی، فهیمه عبدلی، ثمین قیصری، راضیه رضایی، فاطمه شفیع‌زاده، زهرا شاه‌نظری، مرجان طبیبی، مهرنوش سلیمانی، زینب شعفی، نعیمه باقری، نگین صالحی و نغمه توسلی ارائه شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا نوزدهم اسفندماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری بوستان، واقع در اصفهان، خیابان استانداری، گذر سعدی، عمارت تاریخی سعدی مراجعه کنند.

کد خبر 558286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.