چهارمین مرحله چرخه استعدادیابی یاوران حسینی برگزار می‌شود

مسئول بسیج هنرمندان شهرستان لنجان از برگزاری چهارمین مرحله چرخه استعدادیابی یاوران حسینی با حضور ۳۳ گروه در شهرستان لنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر محمودی در جمع خبرنگاران انتقال صحیح و بدون تحریف رویدادهای مذهبی از‬ جمله واقعه کربلا را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: تعزیه و تعزیه‌خوانی در فرهنگ ایرانیان از جایگاه مقدس و ارزشمندی برخوردار است و به عنوان میراثی کهن و با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره حماسه‏ امام حسین (ع) و اهل بیت شناخته می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا، افزود: تعزیه در کنار دیگر آئین‌های مذهبی، در ایام مختلف سال خصوصاً محرم و صفر جای خود را به خوبی باز کرده است؛ چراکه در شبیه‌خوانی، شعر، موسیقی و نمایش به کمک هم می‌آیند و هنری ناب و قابل توجه ارائه می‌کنند.

مسئول بسیج هنرمندان شهرستان لنجان با اشاره به لزوم شناسایی و کشف استعدادهای جوان در هنر شبیه‌خوانی، تصریح کرد: برای جلوگیری از بدعت‌گذاری در این هنر اسلامی نیاز است ضمن آموزش علاقه‌مندان جوان به شبیه‌خوانی، ضمن حرکت در مسیر جلوگیری از تحریف این هنر، نسل جدید و استعدادهای نوظهور را با ساختار شبیه‌خوانی و سبک و ساختار تعزیه‌خوانی سنتی آشنا سازیم.

وی رسالت هنر تعزیه را انتقال واقعه بزرگ عاشورا و رویدادهای تاریخ اسلام دانست و ادامه داد: سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان با همکاری بسیج هنرمندان شهرستان لنجان با هدف تحقق این مهم اجرای چهارمین مرحله از چرخه استعدادیابی یاوران حسینی با حضور ۳۳ گروه از ۱۲ استان کشور را در دستور کار قرار داد.

محمودی خاطرنشان کرد: این رویداد طی روزهای پنجشنبه و جمعه در خطه طلایی ایران، زرین‌شهر، مرکز شهرستان لنجان با حضور ۱۵۵ نفر از تعزیه خوانان جوان برگزار می‌شود و یک داور کشوری و دو داور استانی کار بررسی آثار چهارمین مرحله چرخه استعدادیابی یاوران حسینی را عهده‌دار خواهند بود.

وی حمایت جدی از هنر شبیه‌خوانی را زمینه‌ساز بسط و گسترش فرهنگ عاشورایی دانست و گفت: ما عظمت و برکت این تعظیم شعائر را در ساحت‌های فردی و اجتماعی تجربه کرده‌ایم و به منظور ایجاد شرایطی مناسب جهت رشد و شکوفایی استعدادهای هنرمندان علاقه‌مند به هنر تعزیه و تعزیه‌خوانی باید به برگزاری برنامه آموزش تعزیه‌خوانی بیش از پیش توجه شود.

کد خبر 557460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.