شهدای نجف‌آباد باعث بیداری مردم انقلابی این شهر هستند

مدیر عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف‌آباد گفت: ۳۸ سال قبل شهرستان نجف‌آباد در یک روز بیش از ۲۰۰ شهید را تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرد که در تاریخ ایران، اصفهان و نجف‌آباد کم‌نظیر است.

علیرضا خاکسار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در یک روز، شهرستان نجف‌آباد بیش از ۲۰۰ شهید را تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرد که در تاریخ ایران، اصفهان و نجف‌آباد کم‌نظیر است و با وجود گذشت ۳۸ سال از روز تاریخی مردم نجف‌آباد که پنجم اسفندماه ۱۳۶۲ اتفاق افتاد، هنوز هم یاد آن شهدا در نجف‌آباد گرامی داشته می‌شود.

وی تصریح کرد: نام شهدای نجف‌آباد در ۳۸ سال پیش در گذر تاریخ نه تنها کم‌رنگ نشده، بلکه خونین‌تر شده و باعث بیداری مردم همیشه انقلابیِ نجف‌آباد شده است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف‌آباد افزود: به بهانه روز ایثار و حماسه نجف‌آباد، شهرداری برنامه‌هایی برای نسل جدید و باهدف تبیین راه شهدا در نظر گرفته که یکی از آن‌ها تئاترهای خیابانی با موضوع شهدا است که در شهر نجف‌آباد در حال برگزاری است.

خاکسار با بیان اینکه تئاترهای خیابانی از یکم اسفندماه آغاز شده و تا پنجم اسفندماه در چهار گروه در نقاط مختلف شهر و از ساعت ۱۱ اجرا خواهد شد، تصریح کرد: نخستین گروه تئاتر خیابانی در شهر نجف‌آباد، باغ ملی، بازار میرداماد و یادمان شهدا به اجرا می‌پردازند. گروه دوم در شهدای گمنام پارک ملت امیرآباد فعالیت می‌کنند و دو گروه دیگر در مسجد قبا ویلاشهر و پارک نورمحمدی یزدان‌شهر به اجرا می‌پردازند.

به گزارش ایمنا، ویژه‌برنامه‌های روز حماسه و ایثار نجف‌آباد از یکم تا ششم اسفندماه با شعار «رسم پرواز» در شهر نجف‌آباد برگزار می‌شود.

کد خبر 557218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.