تکمیل ظرفیت بهشت رضا (ع) تا ۱۰ سال آینده

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد گفت: ظرفیت بهشت رضا (ع) رو به پایان است و در نهایت تا ۱۰ سال آینده ظرفیت بهشت رضا (ع) تکمیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حسین مهدوی‌دامغانی، اظهار کرد: آرامستان بهشت رضا (ع) سال ۱۳۵۴ در مشهد ایجاد شد و اکنون قدمتی نزدیک به نیم‌قرن دارد که توسعه آن خارج از حوزه اختیارات سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد است.

وی افزود: زمین‌های محدوده بهشت رضا (ع) مربوط به آستان قدس رضوی است، بنابراین هرگونه توسعه و تصمیم‌گیری درباره توسعه این آرامستان باید با تعامل صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد تاکید کرد: در اتحادیه آرامستان‌های کشور، موضوع تبدیل وضعیت غسال‌ها تأکید و پیگیری شده است زیرا اکنون دو هزار غسال در کشور داریم که برای تبدیل وضعیت آنان پیگیری‌هایی در دست انجام است و امیدواریم بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

وی تکمیل ظرفیت بهشت رضا (ع) را بسته به سیاست‌های سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد دانست و گفت: توسعه قبور چندطبقه می‌تواند این ظرفیت را تا مدتی بهبود ببخشد اما ظرفیت بهشت رضا (ع) رو به پایان است و درنهایت تا ۱۰ سال آینده ظرفیت آن تکمیل خواهد شد.

مهدوی‌دامغانی با بیان اینکه بلوک اهداکنندگان عضو با نام بلوک "بخشندگان حیات" سال گذشته در بهشت رضا (ع) بهره‌برداری شد، تصریح کرد: هدف از این بلوک توجه به افراد و کار خیرخواهانه آنها و خانواده‌هایشان بود که با اهدای عضو، زندگی و حیاتی دوباره برای بیماران رقم زدند؛ در «بلوک نام‌آوران» نیز چهره‌های ادبی، فرهنگی و ورزشی مشهد در چارچوبی خاص تدفین می‌شوند.

وی ادامه داد: شهروندان قبل از فرارسیدن سال جدید و در نیمه شعبان به زیارت اهل قبور می‌روند، البته امسال روزهای پایانی سال شمسی با سنت چراغ‌برات روزهای قمری هم‌زمان شده است و همین مسئله تعداد مراجعان به بهشت رضا (ع) را افزایش خواهد داد.

کد خبر 557093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.