اخلاق و عاطفه‌مندی از ویژگی‌های بارز استاد فرشچیان

مدیرگروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات بابیان ا اخلاق یکی از اصول استاد فرشچیان است که مدرنتیه آن را نقد می‌کند، گفت: اخلاق در حد کمال در گفتار و اندیشه و آثار استاد فرشچیان وجود داشته و ذهن او عاطفه‌مند است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراسماعیل آذر امروز _شنبه سی‌ام بهمن ۱۴۰۰_ در آئین بزرگداشت استاد محمود فرشچیان اظهار کرد: اخلاق یکی از اصول استاد فرشچیان است که مدرنتیه آن را نقد می‌کند. اخلاق در حد کمال، در گفتار و اندیشه و آثار استاد فرشچیان وجود داشته و ذهن او عاطفه‌مند است به‌طوری‌که در تمام داستان‌هایی که به تصویر تبدیل شده مشهود و محسوس است.

مدیرگروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات بابیان اینکه یکی از ابزار هنر تخیل است، افزود: تخیل فرشچیان بسیار فاخر بوده است. تخیل فرشچیان به‌گونه‌ای در آثار او نمایان شده که گویی به ازلیت متصل بوده و تخیل نیست. جاودانگی ادبیات در نگاه شخصیت‌هایی که فرشچیان به تصویر کشیده مشهود است. در تابلوهای فرشچیان گویی همه چیز در آسمان است و نمی‌توان مکانی را برای این آثار تصور کرد.

آذر افزود: همانطور که شعر حافظ برای یک زمان خاص سروده نشده، آثار استاد فرشچیان نیز برای همه دوران‌ها آفریده شده است.

وی تصریح کرد: صفا و عاطفه‌مندی استاد فرشچیان در آثار او تجلی پیدا می‌کند، ذهن و زبان و قلم استاد فرشچیان نیز حرف واحدی می‌زند که آثار او را دلنشین‌تر کرده است.

کد خبر 556620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.