افزایش ۵ برابری بودجه برای هوشمندسازی تجهیزات ترافیکی

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به استقبال فرماندهان انتظامی از افزایش پنج برابری بودجه سال آتی شهرداری در خصوص هوشمندسازی تجهیزات ترافیکی و انتظامی، گفت: با تعامل دو طرفه در این بخش‌ها می‌توان به انضباط ترافیکی، کاهش تصادفات و تقلیل آلایندگی در شهر دست یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد چپردار، امروز _شنبه سی‌ام بهمن‌ماه_ در چهل و دومین جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه دیدار با فرماندهان انتظامی و راهور در آئین افتتاح سامانه ترافیکی هوشمند انجام شده است، اظهار کرد: در این دیدار سردار محمدی از تجهیز ورودی‌های شهر به دوربین‌های هوشمند نظارتی و تعیین و دریافت عوارض برای حمل بار در این مبادی خبر داد.

وی افزود: تعیین عوارض برای حمل‌ونقل بار داخل شهر از خواسته‌های مدیریت شهری کرج بود که مسئولان مربوطه در این خصوص اعلام همکاری کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به استقبال فرماندهان انتظامی استان از افزایش پنج برابری بودجه سال آتی شهرداری در خصوص هوشمندسازی تجهیزات ترافیکی و انتظامی، تاکید کرد: با تعامل دوطرفه که نیاز ضروری مدیریت شهری است در این بخش‌ها می‌توان به انضباط ترافیکی، کاهش تصادفات و تقلیل آلایندگی در شهر دست یافت.

وی با اشاره به ضرورت همکاری پلیس راهور برای پرداخت سهم شهرداری‌ها از محل ماده ۲۳ قانون جرایم رانندگی، خاطرنشان کرد: برابر با مقررات شهرداری کرج در صورت دریافت این سهم می‌توان به بهبود وضعیت ترافیکی شهر کمک مؤثری کرد.

محمد اسدیان، رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج نیز در این جلسه با بیان اینکه هم‌اکنون تنها کارکنان تأمین نیرو در لیست تبدیل وضعیت ایثارگران قرار داده شده‌اند، اظهار کرد: اگر بخواهیم قانونی عمل کنیم باید نیروهای حجمی نیز در این لیست دیده شوند، اما با توجه به اینکه مبنا از ابتدا اشتباه گذاشته شده است و شهرداری بدون مطالعه دقیق قانون و در فضایی به شدت هیجانی، به این موضوع ورود کرده است هم‌اکنون امکان این اقدام وجود ندارد.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون، ۵۰۰ میلیارد ریال برای تبدیل وضعیت ایثارگران در صورت وجود بودجه در نظر گرفته شده بود.

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه تطبیق بودجه باید بر اساس تعداد نفرات انجام می‌گرفت، اما وارد سیستم غلطی در این حوزه شدیم، اضافه کرد: هم‌اکنون در دیوان عدالت اداری شعبه‌ای برای رسیدگی به شکایت‌های مرتبط با تبدیل وضعیت ایثارگری در نظر گرفته شده است و شکایت‌های متعددی نیز در حال طرح است.

وی گفت: این شعبه وظیفه نظارت بر فرآیند تبدیل وضعیت‌ها را دارد و اجرای آن به عهده شهرداری است؛ لذا از شهرداری انتظار داشتیم با تصویری صحیح و آگاهی کافی نسبت به این قانون و اجرای آن اقدام کنند، اما این امر محقق نشده است.

به گزارش ایمنا، رعایت نکردن قانون در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران، راه‌اندازی سامانه ترافیکی هوشمند و تجهیز دوربین‌های هوشمند در ورودی‌های کلان‌شهر کرج از جمله مواردی بود که در چهل‌ودومین جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر مطرح شد.

کد خبر 556529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.