خبرنگار زنجانی به ۳ بیمار جان دوباره بخشید

نوزدهمین ایثار ماندگار استان زنجان با اهدای اعضای خبرنگار زنجانی و فعال عرصه سلامت به ثبت رسید.

به گزارش ایمنا، ملک‌ناز نجفی، خبرنگار باسابقه و توانمند استان، شامگاه پنجشنبه بیست و نهم بهمن ماه، در پی عارضه مرگ مغزی درگذشت.

وی با وجود آگاهی از شرایط بارداری و زایمان پرخطر، فرصت زیست و حیات را از فرزندش دریغ نکرد و عشق خالصانه مادر به فرزند را به منصه ظهور گذاشت و پس از تولد اولین فرزندش، در اثر فشار خون بالا به کما رفت و در نهایت پس از دو هفته، دچار عارضه مرگ مغزی شد.

به گفته شهریار امام‌وردی، مسئول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان اعضای این خبرنگار فقید شامل کبد و کلیه‌ها به بیماران نیازمند عضو اهدا و به سه بیمار جان دوباره بخشید.

این خبرنگار سلامت در بخش خبر نخستین جشنواره سلامت و رسانه استان، در سال جاری، شایسته تقدیر شناخته شده بود.

گفتنی است، هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

این خبرنگار فرهیخته زنجانی دارای کارت اهدای عضو بود و سرانجام بعد از موافقت خانواده وی، برای اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران منتقل شد.

ملکناز نجفی حدود ۱۶ سال در عرصه خبر فعالیت داشت و در مدت فعالیت خود در جشنواره‌های متعددی حائز رتبه شده و جزو خبرنگاران فعال و برتر در حوزه ایثار و شهادت بود.

وی علاوه بر فعالیت به عنوان مدیر مسئول نشریه پژواک و سردبیر خبرگزاری موج، رسا، خبرنگار خبرگزاری‌های فارس، ایسنا و آفرینش بود.

گفتنی است مراسم خاکسپاری وی روز یکشنبه اول اسفند برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کد خبر 556414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.