۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
آغاز احداث برج مثلثی در فرانسه

سومین آسمان‌خراش بلند پاریس، پایتخت فرانسه در سال ۲۰۲۶ به بهره‌برداری خواهد رسید؛ طراحی این برج، یکی از بحث‌آفرین‌ترین‌های نوع خود در میان معماران و مدیران شهری بوده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رسانه‌های اجتماعی از آغاز ساخت برج مثلثی پاریس در هفته گذشته، علیرغم انتقادهای زیاد در مورد نوع طراحی آن خبر داده‌اند که قرار است آسمان‌خراشی با ارتفاع ۱۸۰ متر باشد. طراحی این برج مثلثی را برای اولین بار، معماران سوئیسی در سال ۲۰۱۱ به عهده داشتند که مخالفت‌های زیاد، مانع از احداث آن شد تا این‌که بالاخره هفته گذشته، رسانه‌های اجتماعی از تکمیل برج تا سال ۲۰۲۶ خبر دادند و آن را به عنوان سومین آسمان‌خراش بلند پایتخت فرانسه معرفی کردند.

برج مثلثی پاریس به عنوان یک مرکز اداری مورد استفاده قرار خواهد گرفت ضمن اینکه، چشم‌انداز محیط اطراف خود را به طور قابل توجهی تغییر خواهد داد. این ساختمان ۴۲ طبقه، مانند یک هرم مثلثی شیشه‌ای است که نظیر آن، دست کم برای ۵۰ سال گذشته در سراسر فرانسه ساخته نشده است.

این ساختمان عظیم که در منطقه ۱۵ پاریس واقع خواهد شد، میزبان دفاتر اداری، فروشگاه‌هایی در طبقه همکف، رصدخانه‌های متعدد و یک رستوران پانوراما خواهد بود که در جوار آن نیز قرار است یک هتل، مرکزی برای مراقبت سلامت، یک مهد کودک و مرکزی فرهنگی نیز قرار گیرد.

آغاز احداث برج مثلثی در فرانسه

معماران هزینه تقریبی برای ساخت برج مثلثی پاریس را ۶۶۰ میلیون یورو تخمین زده‌اند که مبلغی بسیار گزاف به شمار می‌رود. مهم‌تر اینکه، معماران باید هر ساله، دست کم تا ۸۰ سال آینده، مبلغ دو میلیون یورو برای اجاره‌بها به شهرداری پرداخت کنند.

طراحان پروژه برج مثلثی در همان ابتدای ارائه طرح خود، یعنی در سال ۲۰۱۱، موفق به دریافت مجوز ساخت و ساز شدند که البته شورای شهر در سال ۲۰۱۴ به دلایل مختلف نظیر تغییر چشم‌انداز شهری و افزایش ترافیک، سر و صدا و آلودگی، این مجوز را لغو کرد تا این‌که در نهایت آنه ایلداگو، شهردار کنونی پاریس، اجازه ساخت برج مثلثی را برای معماران صادر کرد.

کد خبر 555727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.