طرح درازمدت ساخت یک کتابخانه مدرن در چک

پراگ، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری چک تا ۱۳ سال آینده میزبان یک ساختمان چندمنظوره خواهد بود که قرار است بخش اصلی آن به عنوان کتابخانه مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محله پترینی در پراگ از دهه ۱۹۵۰ میزبان کتابخانه بزرگی بوده که اخیراً کاربری خود را از دست داده است. مدیران شهر در نظر دارند در محل این کتابخانه، سازه عظیم چند منظوره‌ای احداث کنند که ساخت آن بیش از ۱۰ سال طول خواهد کشید. این سازه، فراتر از یک کتابخانه معمولی با هدف مطالعه یا قرض گرفتن کتاب عمل خواهد کرد و قرار است اتاق‌ها و سالن‌هایی مدرن را نیز برای مطالعه و کار در بر گیرد.

طرح درازمدت ساخت یک کتابخانه مدرن در چک

طبقه اول و دوم ساختمان جدید به نگهداری کتاب‌ها، اتاق‌ها و سالن‌های کار و مطالعه اختصاص داده خواهد شد، حال آن‌که، طبقه همکف را مراکز اداری و اطلاعات در بر خواهد گرفت که کاربران را از خدمات ویژه ساختمان چندمنظوره آگاه می‌کند. یک سالن چندمنظوره نیز در زیرزمین ساخته می‌شود که قرار است در آن، رویدادهای مختلفی نظیر فیلم و اجرای موسیقی برگزار شود بدون این‌که هیچ مزاحمتی برای افراد در سالن‌های مطالعه به وجود آید. مدیران پراگ مدعی شده‌اند که بسته به مقتضیات زمان و تغییر خواسته‌های مردم از کتابخانه، فرآیند ساخت و ساز ممکن است تغییرات متعددی را متحمل شود تا امکان بهره‌مندی بهتر از خدمات برای کاربران فراهم آید.

معمارانی که مسئولیت طراحی ساختمان چندمنظوره جدید را به عهده دارند، زمان تقریبی پایان ساخت و ساز را حدود ۱۳ سال تخمین زده و مدعی شده‌اند کتابخانه جدید کاملاً متفاوت با نوع قدیمی آن خواهد بود و خدمات را به طور گسترده‌تر و مدرن‌تر در اختیار کاربران قرار خواهد داد. این سازه در محل مدارس و مهدکودک‌های متعددی احداث خواهد شد و در نتیجه خدمات لازم برای کودکان و نوجوانان نیز در آن فراهم خواهد آمد.

طرح درازمدت ساخت یک کتابخانه مدرن در چک

کد خبر 555336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.