تمهیدات ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی برای راهپیمایی ۲۲ بهمن

رییس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی کشور گفت: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا برابر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مراسم راهپیمایی در شهرهای قرمز فقط به صورت خودرویی و موتوری خواهد بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی راهور، سرهنگ محمدباقر سلیمی در تشریح تمهیدات ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی برای چهل و سومین سالگرد جشن انقلاب اسلامی با بیان اینکه در شهرهای وضعیت قرمز کرونایی تجمع و سخنرانی نخواهیم داشت اظهار کرد: شرکت کنندگان در مراسم رژه خودرویی توجه داشته باشند زمانی که به پایان مسیر می‌رسند برابر علائم و راهنمایی‌های انجام شده از مسیر خارج شوند و از توقف بیجا که باعث طول صف و اخلال در مسیر حرکت می‌گردد اجتناب نمایند.

وی به موتورسیکلت سواران تاکید کرد: ضمن رعایت مقررات به ظرفیت موتور توجه ویژه داشته باشند و بیش از حد مجاز از سوار نمودن سرنشین یا همراه خودداری کنند تا شاهد حادثه ترافیکی نباشیم.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی کشور ادامه داد: مسیرهای راهپیمایی و طرح‌های ترافیکی مربوط برای هر شهر توسط پلیس پیش بینی شده است و بر این اساس از ساعت ۲۴ امشب همکارانم نسبت به تخلیه وسایل نقلیه متوقف شده در حاشیه مسیرهای راهپیمایی اقدام می‌کنند. در همه شهرها اطلاع رسانی لازم صورت پذیرفته و مسیرهای راهپیمایی نیز اعلام شده است، لذا از همه هموطنان تقاضا داریم از توقف وسایل نقلیه خودرویی خود در طول مسیر خودداری نموده و نسبت به انتقال آنها به حیاط منزل، پارکینگ‌ها و یا نقاط مناسب اقدام کنند.

سلیمی پیرامون مراسم نورافشانی چهل و سومین سالگرد جشن انقلاب اسلامی سخن می‌گفت اظهار کرد: فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به همین مناسبت برنامه‌های ویژه ای را در قرارگاه امام (ع) دنبال می‌کند.

وی افزود: مراسم نورافشانی شب ۲۲ بهمن _شامگاه ۲۱ بهمن_ ساعت ۲۱ به مدت ۱۵ دقیقه از ۳۰ مرکز استان و ۴۰۰ شهر برگزار می‌شود.

به گفته رئیس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی کشور در شهر تهران نورافشانی در ۲۲ نقطه طراحی شده که عموماً" این نقاط مرتفع و در فضای سبز شهری هستند.

سلیمی به هموطنان توصیه کرد: از توقف خودرو و ایجاد سد معبر خودداری کنند و حتی‌المقدور در نقاط مناسب و یا در حاشیه نقاطی که مراسم نورافشانی اجرا می‌شود توقف و از مراسم بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: از ساعت ۰۶:۰۰ روز جمعه ۲۲ بهمن محدودیت کامل اجرای طرح در شهر تهران برگزار می‌شود و به منظور آسایش هموطنان و حضور پرشور در مراسم جشن انقلاب مسیر خودرویی و موتوری ویژه موتورسواران پیش بینی گردیده است.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی کشور ادامه داد: چنانچه در طول مسیر راهپیمایی خودرو دچار نقص فنی گردید و یا احتمالاً تصادفات جزئی اتفاق افتاد، حتماً وسیله نقلیه را به منتهی الیه سمت راست هدایت کنند تا موجب اختلال در عبور و مرور نگردد، پلیس راهنمایی و رانندگی و سایر دستگاه‌های امدادی و امداد خودرو در طول مسیر حضور دارند و در اسرع وقت رسیدگی خواهند کرد.

کد خبر 554789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.