لزوم نظارت بیشتر بر محتوای مراسم‌ها در بقاع متبرکه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان گفت: همه دستگاه‌هایی که در آینده قصد برگزاری مراسم در بقاع متبرکه را دارند، نظارت بیشتری بر محتوای برنامه‌ها داشته باشند تا حرمت مکان‌های مقدس رعایت و از اتفاقات ناخوشایند خودداری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله بیدارم با اشاره به حواشی ایجاد شده از جشن یک مدرسه دخترانه در یک امامزاده، اظهار کرد: اعتقاد همه افراد بر این است که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد. مخالف برگزاری جشن و شادی به خصوص در ایام پربرکت دهه فجر نیستیم و به صورت مرتب مراسمات و جشن‌هایی در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی افزود: به عنوان مثال، هفته گذشته یک صد زوج ناشنوا با حضور در مقبره علامه مجلسی زندگی خود را آغاز کردند. همچنین در طول سال نیز چندین بار جشن‌های تکلیف برای دختران و پسران و سایر مراسمات توسط نهادها با مشارکت بقاع متبرکه به نحو مفیدی برگزار می‌شود و از اجرای برنامه‌های شادی در صورت رعایت شئونات بقاع متبرکه، ابراز امیدواری می‌کنیم.

کنترل نشدن مناسب مراسم توسط مسئولان مدرسه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان تصریح کرد: در چند روز اخیر، مدرسه دخترانه همجوار یک امامزاده به علت محدودیت فضای موجود در شرایط کرونایی، تقاضای برگزاری جشن در سالن امامزاده را داشت، هیئت امنای امامزاده نیز با این درخواست همراهی کردند اما متأسفانه به دلیل کنترل نشدن مناسب مراسم توسط مسئولان مدرسه و وجود شور دانش‌آموزی در دهه فجر، شاهد اتفاقی ناخوشایند بودیم.

وی خاطرنشان کرد: لازم است همه دستگاه‌هایی که در آینده قصد برگزاری مراسم در بقاع متبرکه را دارند، نظارت بیشتری بر محتوای برنامه داشته باشند تا حرمت مکان‌های مقدس رعایت و از پیش آمدن چنین اتفاقات ناخوشایندی خودداری شود.

کد خبر 554372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.