مدیریت هوشمند زباله در جمهوری چک

طی سه ماه آینده، شهر کارلووی‌واری چک، استفاده از حسگرهای هوشمند را برای سطل‌های زباله آزمایش خواهد کرد. شهرداری اعلام کرده است که ۵۰ کانتینر مخصوص ضایعات کاغذ، شیشه و پلاستیک را به حسگرهایی مجهز کرده است که به آن اجازه می‌دهد سطح زباله‌ها را نظارت و جمع‌آوری آن‌ها را به طور مؤثر برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در حالی که بسیاری از شهرهای جهان قبلاً شروع به استفاده از سیستم‌های هوشمند برای کنترل جمع‌آوری زباله‌های خود کرده‌اند، شهرداری کارلووی‌واری، با در دسترس قرار دادن داده‌ها در اختیار ساکنان خود قدمی فراتر برداشته است. به طور خاص، شهرداری یک نقشه تعاملی ایجاد کرده است که در آن می‌توان میزان زباله هر یک از ۵۰ کانتینر را در زمان واقعی ردیابی کرد.

کارشناس مدیریت پسماند شهری کارلووی‌واری در این رابطه گفت: "هر یک از ما گاهی اوقات، این موقعیت را تجربه می‌کنیم که هنگام مراجعه به کانتینرهای تفکیک زباله، متوجه پر بودن آن می‌شویم. به لطف این پروژه جدید، شهروندان می‌توانند قبل از مراجعه، بررسی کنند که آیا هنوز کانتینرهای اطراف، ظرفیت مناسب برای زباله بیشتر دارند یا خیر. علاوه بر این، با چنین سیستم نظارتی، شهرداری داده‌هایی را به دست خواهد آورد که بر اساس آن می‌تواند جمع‌آوری زباله‌ها را بهینه کند."

گذشته از کمک به مردم محلی، سیستم نظارت هوشمند زباله به شهرداری این امکان را می‌دهد که تغییراتی در مسیرها یا برنامه‌های جمع‌آوری فعلی خود ایجاد کند و به این ترتیب برنامه مدیریت پسماند را تا حد امکان کارآمد کند.

به عبارت دیگر، یک سیستم مدیریت زباله هوشمند به شهر این امکان را می‌دهد تا هزینه‌های جمع‌آوری خود را کاهش دهد زیرا زمانی‌که داده‌ها نشان می‌دهد کانتینرها پر نیستند، کامیون‌ها دیگر نیازی به بارگیری نخواهند داشت؛ به این ترتیب، شهرداری می‌تواند در هزینه‌های سوخت، نیروی کار و نگهداری ناوگان صرفه‌جویی کند و در عین حال انتشار CO2 را کاهش دهد.

علاوه بر این، با چنین اقدامی شهر می‌تواند سرریز زباله‌ها را کاهش دهد و اطمینان حاصل کند که تمام ظروف پر به موقع تخلیه می‌شود. متعاقباً، سیستم نظارت به کارلووی‌واری کمک می‌کند تا به شهری تمیزتر و سبزتر تبدیل شود.

مدیریت هوشمند زباله در جمهوری چک

کد خبر 554265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.