نشاط اجتماعی در شهر اراک جایگاه خوبی ندارد

شهردار اراک با بیان این که نشاط اجتماعی در شهر اراک جایگاه خوبی ندارد، گفت: اجازه نمی‌دهم مباحث تفریحی و گردشگری این کلانشهر همچون سنوات گذشته مغفول واقع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا کریمی در نشست پرسش و پاسخ مسئولان با شهروندان اراک که در قالب میز خدمت در مسجد امام خمینی (ره) میدان حافظیه برگزار شد، با بیان اینکه مشکلات شهر اراک را می‌بیند و بر مشاهدات شهروندان صحه می‌گذارد، اظهار کرد: متأسفانه شهر اراک در حوزه گردشگری و تفرجگاهی ضعیف است که این موضوع حاصل کم‌کاری‌هایی بوده که اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: از گذشته این شهر به صورت یک باغ‌شهر زیبا مطرح بوده است، اما با گذشت زمان این باغات از بین رفته و متأسفانه تفرجگاه‌های جدید ساخته نشده است.

شهردار اراک با بیان اینکه شهرداری در دوره جدید مدیریت، برای مباحث تفریحی و گردشگری شهر برنامه دارد و اجازه نخواهد داد که این موضوع همچون سنوات گذشته مغفول واقع شود، تاکید کرد: سه نقطه با موقعیت بسیار عالی در شهر اراک وجود دارد که اگر در سنوات گذشته به آنها توجه شده بود، در حال حاضر دارای نقاط گردشگری بسیار خوبی در شهر بودیم.

وی با بیان اینکه نشاط اجتماعی در شهر اراک جایگاه خوبی ندارد، اظهار کرد: شهرداری اراک برای سه منطقه دره گردو، بام اراک واقع در کوه مستوفی و پارک جنگلی شهید باهنر برنامه دارد و در گام نخست به دنبال حل موانع و مشکلات پیش رو است.

کریمی ادامه داد: در خصوص دره گردو که متأسفانه در سال‌های گذشته هیچ اقدام عملی برای آن انجام نشده است، با پیگیری‌های مستمر مقرر شد ۲۳ هکتار از اراضی این منطقه که متعلق به راه و شهرسازی است توسط شهرداری اراک خریداری شود و با اعلان فراخوان جذب سرمایه‌گذار، نسبت به کارهای عملی و اجرایی در این منطقه گردشگری اقدام شود.

وی افزود: در خصوص پروژه بام اراک در کوه مستوفی که در حال حاضر عملیات لوله‌گذاری و انتقال آب آن در حال انجام است، سعی داریم با بازطراحی این منطقه گردشگری و جذب سرمایه‌گذار نسبت به اجرای یک پروژه مطلوب در این منطقه اقدام کنیم.

شهردار اراک از احداث پارک‌های موضوعی در شهر اراک از جمله پارک سالمند، پارک دوستدار کودک، پارک کارگر و پارک شماره دو بانوان خبر داد و گفت: مشکلات و موانع قانونی و حقوقی پارک جنگلی شهید باهنر به عنوان یک منطقه مستعد تفریحی حل خواهد شد و شهرداری آماده جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری جهت تبدیل به یک منطقه نمونه گردشگری است.

کد خبر 553900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.