«انقلابی‌ها دوباره دست به کار می‌شوند» چاپ شد

رمان «انقلابی‌ها دوباره دست به کار می‌شوند» نوشته «مائورو خاویر کاردناس» به‌تازگی با ترجمه طهورا آیتی توسط نشر برج منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «مائورو خاویر کاردناس» اهل اکوادور و در گوآیاکیل بزرگ شده است و رمان «انقلابی‌ها دوباره دست‌به‌کار می‌شوند»، نخستین رمان او است.

این رمان، در اکوادور جریان دارد و بازه زمانی آن دهه‌های تاریخ معاصر این‌کشور است که با مشکلات و سختی‌های اقتصادی دست به گریبان بود.

نویسنده در این کتاب، آرمان‌گرایی ناکام عده‌ای دوست قدیمی را روایت می‌کند که یکی از آن‌ها دیوان‌سالار، یکی نمایش‌نامه‌نویس و دیگری در تبعیدی خودخواسته است. این سه فرد در همه‌چیز حتی شخصیت یکدیگر تردید دارند، اما در یک‌چیز با هم متفق و هم‌عقیده‌اند؛ شرارت‌های دیکتاتور اکوادور.

رمان «انقلابی‌ها دوباره دست به کار می‌شوند» شامل چهار بخش اصلی با عنوان‌های «آنتونیو و لئوپولدو»، «رولاندو و اِوا»، «فروپاشی» و «فاکوندو وداع می‌کند» و یک بخش ضمائم که دربرگیرنده «ترجمه فصل‌های اسپانیایی» است.

در قسمتی از این‌کتاب آمده است:

«کریستین رو می‌کند به لئوپولدو و لبخند پرمحبتی می‌زند، پنداری توهین‌ها و تحقیرهایی که به لئوپولدو محول کرده آن‌قدرها مفرح نیستند که اینجا گسیل شوند.

_ هِی ما همین الان داشتیم درباره هاروارد حرف می‌زدیم. مارکو بیا به ما ملحق شو. این دو تا در سن‌خاویر همکلاسی‌های من بودند. مارکو در لامودِرنا همکلاسی من بود و قرار است مشاور اقتصادی من بشود. او در صندوق بین‌المللی پول کارآموز بوده.

شنیده‌ام کاندیدای ریاست‌جمهوری شده‌ای؟

مطالعات نشان داده که کشورهایی که طبق دستورالعمل IMF عمل کرده‌اند وضعشان بدتر از آن‌هایی شد که ...

_ آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها می‌دانند چکار می‌کنند. اقتصاددان‌های ما باید از آن‌ها یاد بگیرند. مارکو خیلی خوب از آن‌ها یاد گرفته.

خیلی از اقتصاددان‌ها IMF دانش‌آموخته استنفورد و هاروارد و ...

جایی خواندم که وقتی بولیویایی‌ها گفتند ما این بدهی خارجی را پس نمی‌دهیم چون پول را برای سیرکردن شکم مردممان نیاز داریم رئیس IMF با رئیس بَنک‌آواَمریکا تماس گرفت و شکایت کرد. رئیس بنک‌آواَمریکا را می‌شناسی دیگر، نه؟»

به گزارش ایمنا، رمان «انقلابی‌ها دوباره دست به کار می‌شوند» نوشته مائورو خاویر کاردناس به‌تازگی با ترجمه طهورا آیتی با ۳۶۰ صفحه، شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۸۸ هزار تومان توسط نشر برج منتشر و راهی بازار نشر شده است.

کد خبر 553716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.