ارتباط با روسیه و چین با شعارهای انقلابی مخالف نیست/ عزت ایران؛ محور مناسبات جهانی ماست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: ارتباط امروز ایران با کشورهایی چون روسیه و چین، دلیلی بر مخالفت با شعار انقلابی نه شرق و نه غرب نیست، بلکه معنا و مفهوم این شعار انقلاب، عدم پذیرش سلطه غرب و شرق بر مسلمانان و ملت ایران است، ارتباط ما با کشورها بر اساس محور عزت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد صبح امروز_ یکشنبه هفدهم بهمن‌ماه_ با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک دهه فجر، اظهار کرد: امسال ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حلول ماه مبارک رجب همزمان شده که تقارن نیکویی است؛ خداوند در خصوص جایگاه ماه رجب می‌فرماید: «ماه، ماه من است، بندگان، بندگان من هستند و رحمت از ناحیه من است، هر کس من را در این ماه بخواند من او را اجابت می‌کنم و هرکس چیزی از من بپرسد، من پاسخ می‌دهم، هرکس از من هدایت بخواهد، هدایتش می‌کنم، من این ماه را واسطه‌ای بین خودم و بندگانم قرار دادم، هرکس به این ماه تمسک کند به من خواهد رسید.»

وی با اشاره به کلمه یوم‌الله در قرآن، افزود: خداوند روز نجات حضرت موسی (ع) را یوم‌الله می‌داند، بر همین مبنا روزهایی که در آن پیروزی الهی رخ می‌دهد، مانند روز پیروزی انقلاب اسلامی و سایر روزهایی که امام امت در آن به اهداف الهی خود رسید، یوم‌الله است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید فرموده‌اند، تصریح کرد: همه ما می‌دانیم که نادانی‌ها سبب فریب بشر شده است و این موضوع را در طول تاریخ دیده‌ایم. همواره حکومت انبیا و طاغوت در مقابل هم بودند و عقل و آگاهی انسان سبب تشخیص راه روشن از تاریک شده است.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه هرچه تدبیر و علم مردم بیشتر شود، کمتر فریب طاغوت را می‌خورند، خاطرنشان کرد: هرچه از عقل و علم کاسته شود به همان میزان راه فریب نیز باز، بنابراین همواره «جهاد تبیین» مهمترین راه برای حرکت مردم به سمت حکومت الهی است.

وی تاکید کرد: هدف رهبری از بیان و تاکید بر جهاد تبیین این است که باید مراقب باشیم مردم در این برهه از زمان فریبِ فریب‌دهندگان داخلی و خارجی را نخورند. رهبر معظم انقلاب تنها راه مقابله با دشمن امروز که قصد فریب ملت ایران را دارد، جهاد تبیین می‌دانند، چرا که دشمنان از جنگ نظامی و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران مأیوس شده‌اند. چه بسا کسی سال‌ها در منصب‌های مختلفی دولتی هم بوده است ولی فریب توطئه‌ها و فتنه‌ها را می‌خورد، بصیرت در این مواقع مشخص می‌شود.

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار کرد: دشمن داخلی و خارجی در تلاش برای فریب مردم است، هرچند در جنگ فیزیکی از ما شکست خوردند و این را دنیا دید، اما روش‌های دیگر را برای ایجاد فشار به ملت ایران به کار بستند، مانند تحریم که در این زمینه نیز موفق نبودند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت «تحریم علیه ایران شکستی خفت‌بار برای آمریکا بود»، این نشان می‌دهد که آن‌ها نیز به شکست خود در اعمال فشار علیه ایران شکست خوردند.

وی گفت: هیچ حکومتی در طول تاریخ مانند جمهوری اسلامی در اجرای خواسته‌های انبیا الهی موفق نبوده است. در این مسیر، آگاهی و تبیین راه راست برای مردم، لازمه رسیدن حکومت اسلامی به اهداف خود است.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: جمهوری اسلامی برای ایجاد عدالت اجتماعی تلاش بسیاری کرده که در این زمینه موفق نیز شده است. هرچند در اجرای برخی امور بی‌تدبیری نیز وجود داشته اما اقدامات قابل توجهی برای پیشرفت و آبادانی در همه نقاط کشور صورت گرفته است.

طباطبایی نژاد در ادامه به تلاش دشمن برای کم‌رنگ نشان دادن این پیشرفت‌ها، خاطرنشان کرد: برای معرفی این دستاوردها به مردم، جهاد تبیین لازم است؛ این در حالی است که شبکه‌های معاند و فارسی‌زبان همواره در تلاش برای فریب افکار عمومی هستند. البته این به معنی ناتوانی انبیا و اولیای الهی نیست، بلکه بشر فهم و درک لازم را نداشتند و فریب طاغوت را می‌خوردند، ولی مردم ایران در زمان انقلاب اسلامی به فهم و بصیرت لازم رسیدند.

وی با بیان اینکه تبلیغ رسالت حضرت نوح ۹۵۰ سال به طول انجامید، اما در انتها به‌اندازه یک کشتی انسان هدایت‌شده حاصل نشد، گفت: مسیر هدایت انبیا پیش رفت تا به حضرت محمد (ص) رسید که در سال آخر حجه‌الوداع، ۱۲۰ هزار جنگجو همراه آن حضرت بودند که نشان از روند افزایش فهم مردم به‌صورت تدریجی است.

امام‌جمعه اصفهان اذعان کرد: حقیقت امر آن است که امام راحل و رهبر معظم انقلاب در طول ۴۳ سال گذشته هم بر همان مسیر هدایت الهی انبیا گام برداشته‌اند، امروز ایران در لوای انقلاب اسلامی پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

وی تصریح کرد: عدالت اجتماعی به پشتوانه انقلاب اسلامی در کشور حاصل شده است، عدالت اجتماعی یعنی اینکه اگر در مرکز کشور برق، آب و گاز در دسترس مردم هست، در اقصی نقاط کشور و روستاها هم این امکانات باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: امروز عده‌ای گوششان به دهان بیگانگان است و از دهان کسانی که روزی خود در رأس قدرت اجرایی کشور بوده‌اند، حرف‌های بیگانگان را می‌شنویم.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه طبق آیات قرآن معامله با غیرمسلمان حرام نیست، گفت: دشمن برای فریب افکار عمومی همکاری تجاری ایران با چین را زیر سوال می‌برد و با ذکر این نکته که امام (ره) گفت نه شرقی و نه غربی سعی در دروغ‌پردازی دارد، این در حالی است که امام خمینی (ره) فرمودند ملت ایران زیر سلطه شرق و غرب نمی‌رود و بحث معامله و تجارت مطرح نبود، بنابراین ما هیچ‌گاه زیر سلطه محارب و کافر نمی‌رویم.

وی تصریح کرد: ارتباط امروز ایران با کشورهایی چون روسیه و چین، دلیلی بر مخالفت با شعار انقلابی نه شرق و نه غرب نیست، بلکه معنا و مفهوم این شعار انقلاب، عدم پذیرش سلطه غرب و شرق بر مسلمانان و ملت ایران است، ارتباط ما با کشورها بر اساس محور عزت است.

امام‌جمعه اصفهان تاکید کرد: حتی از امام راحل (ره) یادگار مانده است که چنانچه آمریکا آدم بشود ما با آن‌هم ارتباط خواهیم داشت، عصبانیت امروز غرب از ارتباط قوی ما با کشورهایی شرق، چون روسیه و چین است.

وی در پایان با آرزوی موفقیت برای اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره ششم، گفت: شهرها پیشانی کشور هستند و آبادانی آنها باعث زیبایی کشور می‌شود. با تدبیر؛ مراقب زیبایی شهر اصفهان باشید.

کد خبر 553714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.