علی حاجیان در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از درخواستهای شهروندان اصفهانی در مراجعه به آرامستان باغ رضوان، پیشخرید قبور است که در مواقع لازم بتوانند از آن استفاده کنند.
وی افزود: پیشتر، رویه به این شکل بود که افراد به آرامستان باغ رضوان اصفهان مراجعه و محل مدنظر را انتخاب و مدارک مربوطه را به قسمت امور متوفیان ارائه میکردند؛ در نهایت سازمان آرامستانهای شهرداری اصفهان پس از انجام تشریفات اداری، نسبت به صدور سند پیشمجوز دفن اقدام میکرد و پس از آن افراد به سازمان آرامستانها مراجعه و سند خود را دریافت میکردند.
مدیرعامل سازمان آرامستانهای شهرداری اصفهان ادامه داد: در این راستا به منظور تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به شهروندان، همچنین کاهش ترددهای غیرضروری، ترافیک و جلوگیری از اتلاف وقت و صرفهجویی در هزینهها، ارائه خدمات الکترونیکی در اولویت قرار داده شد و در نخستین قدم، صدور اسناد پیشمجوز دفن (پیشخرید قبور) به صورت الکترونیکی اجرایی شد.
وی ادامه داد: پس از مراجعه افراد به آرامستان و انجام مراحل اداری، یک لینک اینترنتی برای اشخاص ارسال میشود که از این طریق و بدون نیاز به مراجعه چندباره حضوری میتوانند با وارد کردن شماره ملی و شماره سند در وبگاه اینترنتی سازمان آرامستانها سند پیشمجوز خود را مشاهده کنند.
حاجیان با تاکید بر اینکه ارائه خدمات به مردم به صورت الکترونیکی از اولویت سازمان آرامستانها است، گفت: در اقدامات بعدی سایر خدمات این سازمان که الزام به حضور اشخاص نداشته باشد به صورت الکترونیکی ارائه خواهد شد و این رویه را ادامه خواهیم داد.
نظر شما