آخرین تصمیمات درباره فعالیت «حضوری» مدارس تهران

‌هفته پایانی دی‌ماه براساس مصوبات ستادملی مقابله با کرونا، دانش‌آموزان ملزم به حضور در کلاس شدند و آموزش حضوری در نیم‌سال تحصیلی دوم به صورت جدی‌تری در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت. با این حال در پی آغاز پیک ششم با سویه اومیکرون، تصمیمات جدیدی درباره فعالیت مدارس در تهران اتخاذ شد.

به گزارش ایمنا، علیرضا کریمیان درباره آخرین تصمیمات اتخاذ شده پیرامون فعالیت حضوری مدارس به واسطه شیوع گسترده کرونا اومیکرون، اظهار کرد: رئیس‌جمهور مشخص کرد که مدارس و دانشگاه‌ها فعال باشند و متناسب با شرایط، ستادهای مقابله با کرونا در سطح استان‌ها به ریاست استانداران در این باره برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری می‌کنند. ما نیز طبیعتاً تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

وی افزود: در زمینه فعالیت حضوری مدارس، متناسب با شرایط اگر ضرورت ایجاد شود حتماً از طریق ستاد ملی مقابله با کرونا برای آن‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

آمادگی آموزش و پرورش برای ایجاد پایگاه‌های ویژه واکسیناسیون

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران به آغاز واکسیناسیون گروه سنی زیر ۱۲ سال نیز اشاره و درباره احتمال اختصاص پایگاه‌های ویژه واکسیناسیون دانش‌آموزی گفت: همه این‌ها در وزارت بهداشت برنامه‌ریزی می‌شود و اگر نیاز به اختصاص فضا از سوی آموزش و پرورش باشد، قطعاً نهایت همکاری را با وزارت بهداشت خواهیم داشت.

وی درباره ساماندهی سرویس دانش‌آموزان نیز گفت: سرویس مدارس ساماندهی شده و دانش‌آموزان متقاضی در سامانه‌ای ثبت‌نام می‌شوند. پیمانکارها مشخص‌اند و برنامه‌ریزی در این زمینه صورت گرفته و به صورت روتین در حال انجام است.

در همین راستا و شب گذشته، استاندار و رئیس ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونای استان تهران از غیرحضوری شدن یک هفته‌ای مدارس ابتدایی و تعطیلی مهدهای کودک در این استان به مدت یک هفته خبر داد و گفت: در حال حاضر مدیریت این بیماری در استان و شهر تهران تحت کنترل است و تصمیم تعطیلی یک هفته‌ای مهدهای کودک و غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی به منظور اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه در کنترل و مدیریت این بیماری اتخاذ شد.

تعطیلی مدارس مقطع ابتدایی و مهدهای کودک در استان تهران به مدت یک هفته

بر این مبنا تمام مدارس مقطع ابتدایی در استان تهران از امروز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه به مدت یک هفته به صورت غیرحضوری فعالیت می‌کند. همچنین همه مهدهای کودک در استان تهران نیز در بازه زمانی یک هفته‌ای و از تاریخ ۱۳ بهمن تعطیل خواهد بود.

بنابر اظهارات استاندار تهران، در صورت تشدید و فراگیری بیماری کرونا، محدودیت‌های جدیدی در استان تهران اعمال و در مراحل بعدی اطلاع‌رسانی خواهد شد. به این ترتیب با توجه به تصمیمات اتخاذ شده پیرامون نحوه فعالیت مدارس، از امروز مدارس ابتدایی به مدت یک هفته به آموزش‌های غیرحضوری بازمی‌گردند، مهدهای کودک تعطیل و مدارس مقطع اول و دوم متوسطه همچنان به صورت حضوری فعال هستند.

منبع: ایسنا

کد خبر 552970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.