توسعه گردشگری با بهره‌گیری از جاذبه‌های بوم‌گردی‌

شهردار گلدشت گفت: برای توسعه گردشگری در استان اصفهان، باید ظرفیت‌هایی برای مسافران در شهرهای اطراف فراهم شود تا مسافران در استان ماندگار و جذب شهرهای اطراف اصفهان شوند. وجود بوم‌گردی‌هایی که با فرهنگ آن شهر هماهنگی دارد، می‌تواند جاذبه گردشگری خوبی باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی فردوسی در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، اظهار کرد: امسال اصفهان در این نمایشگاه متفاوت شرکت کرده و در بین دیگر غرفه‌ها به «روایت» توجه بیشتری شده و از طراحی و نحوه ارائه متفاوتی برای بیان آن بهره گرفته است.

وی ادامه داد: افرادی که از غرفه اصفهان دیدن می‌کردند، سردرگم و رها نبودند و از این غرفه به عنوان یک تور گردشگری استفاده می‌کردند. ارزشمندترین کار روایت، فیلم‌های کوتاه (یک دقیقه‌ای) اثرگذار به زبان‌های مختلف بود که باعث جذب گردشگران مختلف می‌شد.

شهردار گلدشت افزود: یکی از اقدامات بسیار مهم برای توسعه گردشگری، تمرکز بر مرکز استان است. همچنین گردشگران با توجه به مدل خاص گردشگری، وضعیت سیاسی و اجتماعی کشور علاقه دارند ابعاد مختلف زندگی مردم ایران را ببینند.

وی با اشاره به اثری درباره مجموعه هفت برج خارون نجف‌آباد، تصریح کرد: این اثر تاریخی، بازمانده دوره صفویه و جریان باغ شهرها و باغ شاه‌هایی بوده که در دوران صفویه ساخته شده است؛ بنیان شهر نجف‌آباد از هشت تا ۱۶ باغ شاه ساخته شده است.

فردوسی با بیان اینکه شهر اصفهان جهت کمک به توسعه گردشگری باید شهرهای اطراف را نیز در نظر بگیرد، گفت: نیاز است ظرفیت‌هایی برای مسافران در شهرهای اطراف فراهم شود تا مسافران در استان ماندگار و جذب شهرهای اطراف اصفهان شوند. در شهرهای اطراف استان هتل‌های خاصی برای پذیرایی از مهمانان وجود ندارد، اما وجود بوم‌گردی‌هایی که با فرهنگ آن شهر هماهنگی دارد، می‌تواند جاذبه گردشگری خوبی باشد.

وی درخصوص محصولات خوراکی معروف نجف‌آباد، اضافه کرد: نجف‌آباد ۱۶ نوع بادام و عسل فراوانی دارد؛ قیمت بادام ایران را نجف‌آباد تعیین می‌کند و عسلی که در نجف‌آباد تولید می‌شود تقریباً نسبت به خوانسار معروف‌تر و حدود ۳۰ برابر حجم آن بیشتر است. همچنین هلوی قلعه‌شاهی گلدشت نیز بسیار معروف است.

شهردار گلدشت اظهار کرد: روایت‌های ناگفته در شهرهای اطراف استان اصفهان وجود دارد و اگر به آن‌ها توجه شود، در توسعه استان بسیار تأثیرگذار خواهد بود؛ روایت‌هایی که هنوز هویت سنتی، بکر و ناب آن حفظ شده است.

کد خبر 552950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.