اعضای شوراهای اسلامی، سنگرسازان بی‌سنگر هستند

عضو هیئت رییسه شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شوراها سنگرسازان بی‌سنگر هستند که بدون داشتن حقوق ثابت و دفتر مستقل باید انتظارت شهروندان را پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدیعقوب باقری امروز _چهارشنبه، سیزدهم بهمن‌ماه_ در دومین کارگاه آموزشی شوراهای اسلامی دوره ششم با موضوع مالی و حقوقی، اظهار کرد: جامعه شورایی دارای شرح وظایف بسیار و امکانات اندک است.

وی افزود: انتظارات بسیار زیاد است، اما همه واقف هستیم که اعضای شوراهای اسلامی سنگرسازان بی‌سنگر هستند که بدون داشتن حقوق ثابت و دفتر مستقل باید هزاران انتظار بجا و بیجای شهروندان را پاسخگو باشند.

باقری تصریح کرد: در شورای عالی استان‌ها، شورای حل اختلاف وجود دارد که گاهی پرونده‌های آن از سوی اعضای شورا با هدف راه‌انداختن کار مردم مورد رسیدگی قرار می‌گرفت، اما در حال حاضر خودشان درگیر موضوعاتی شدند که تبعات قضائی به همراه دارد.

نماینده شورای اسلامی استان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه اعضای شوراهای اسلامی مراقب امضاهای خود باشند، افزود: جمعیت شورایی در استان منبع درآمد پایداری ندارد و شوراهای بسیاری از شهرهای بزرگ استان به سختی امور را می‌گذرانند، اما باید سعی شود به سمت اقتصاد و شهر پایدار با ایجاد درآمد برویم.

وی ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی باید آینده‌نگر باشند و تنها به چهار سال فعالیت خود نگاه نکنند، بلکه سال‌ها بعد ردپای آنها باقی باشد، البته ظرفیت‌های خوبی در استان فراهم است که شاید توان استفاده از آن را نداریم.

کد خبر 552946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.