افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌های مشهد در سال آینده

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد از افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌های این کلان‌شهر در سال آینده خبر داد و گفت: در حال‌ حاضر مسافران ۱۰ درصد بهای تمام‌ شده از کل هزینه سفر را پرداخت می‌کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی‌اصغر نیشابوری با بیان اینکه افزایش نرخ کرایه اتوبوس برای سال ۱۴۰۱ هنوز به‌طور دقیق مشخص نشده است، اظهار کرد: کرایه فعلی که توسط مسافران پرداخت می‌شود حدود ۱۰ درصد بهای تمام شده هزینه سفر است و با توجه به اینکه بهای بلیط اتوبوس در سال‌جاری افزایش نداشته و تورم حدود ۶۵ درصدی در حوزه حمل‌ونقل در سال ۹۹، و تورم ۵۰ درصدی در حوزه حمل‌ونقل در ۹ ماهه نخست سال جاری وجود داشته است، افزایش نرخ بلیط اتوبوس در سال ۱۴۰۱ اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

وی افزود: میزان افزایش نرخ بلیت اتوبوس هنوز مشخص نشده و اعمال آن منوط به تصویب شورای اسلامی شهر خواهد بود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی مشهد ۹.۱ سال است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال‌جاری ۸۳ دستگاه اتوبوس جدید به چرخه حمل‌ونقل عمومی مشهد اضافه خواهد شد که از این تعداد تاکنون ۵۰ دستگاه تحویل گرفته شده و در خطوط مختلف سطح شهر در حال فعالیت است و ۳۳ دستگاه باقی‌مانده نیز تا ۲۰ اسفندماه به ناوگان اتوبوسرانی مشهد اضافه خواهد شد.

وی در خصوص رایگان شدن استفاده از خدمات اتوبوسرانی در برخی محورهای سطح شهر، گفت: با محوریت این موضوع، یک کار مطالعاتی در سازمان اتوبوسرانی با تاکید بر بازنگری خطوط و توجه به میزان تقاضای سفر در نقاط مختلف شهر در حال انجام است.

نیشابوری ادامه داد: در جریان این کار مطالعاتی قرار است نقاطی از سطح شهر که دارای پوشش اتوبوسرانی نیست و نیاز به تقویت ناوگان یا نیاز به اصلاح مسیر دارد، شناسایی شود که پس از انجام این کار مطالعاتی شاید به این نتیجه برسیم که کرایه برخی از خطوط باید تغییر کند.

وی اضافه کرد: سرویس‌دهی با ناوگان اتوبوسرانی در برخی نقاط مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر به جهت عرض کم‌معابر، ممکن نیست، از پوشش سازمان اتوبوسرانی خارج است و مردم به ناچار با خودروهای شخصی تردد می‌کنند، از این‌رو یکی از محورهای دیگر این طرح مطالعاتی این است که شهروندان از طریق یک خط اتوبوس و با دریافت حداقل کرایه در این مناطق به پایانه‌های سطح شهر، خطوط اصلی و ایستگاه‌های قطار شهری دسترسی پیدا کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه ضدعفونی ناوگان اتوبوسرانی با نظارت نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی در پایانه‌های مسافربری سطح شهر در حال انجام است، تصریح کرد: از مسافران درخواست می‌شود هنگام استفاده از خدمات اتوبوسرانی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را مورد توجه قرار دهند.

وی در خصوص فعالیت خطوط شبانه‌روزی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به‌ویژه در محورهای حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: سرویس‌های شبانه‌روزی برای خدمت‌رسانی به زائران رضوی در دو مسیر خط یک BRT و خط ۱۲ انجام می‌شود که سرویس‌دهی شبانه خط یک BRT تا ساعت ۲۲ و خط ۱۲ تا ساعت ۲۴ است.

کد خبر 552914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.