حامیان واقعی سگ‌های بلاصاحب برای ساماندهی آنها کوتاهی نکنند

معاون خدمات شهری شهردار اهواز با بیان اینکه تنها مانع بر سر راه شهرداری برای جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب کسانی هستند که خود را در ظاهر حامی حیوانات معرفی می‌کنند، گفت: شهرداری نمی‌تواند امنیت جامعه را با جمع نکردن سگ‌ها به خطر بیندازد.

علی‌اصغر اسدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تسلیت درگذشت استاد دانشگاه اهواز اظهار کرد: حمایت از حیوانات به معنی غذا دادن و رهاسازی آنها در خیابان نیست، در واقع این نوع غذا دادن به حیوانات به علت دخالت در زنجیره زندگی آنها یک تخلف محسوب می‌شود.

وی افزود: کسی را می‌توانیم حامی حیوانات بدانیم که از همه لحاظ از آنها حمایت کند و از ولگردی در سطح شهر نجات دهد، در هیچ کشوری اجازه نمی‌دهند که حامیان تنها در خیابان‌ها به حیوانات سطح معابر غذارسانی کنند، بلکه باید در چارچوب یک انجمن و زنجیره حمایت از حیوانات نگهداری از آنها را عهده‌دار شوند و پاسخگوی شرایط آنها باشند.

معاون خدمات شهری شهردار اهواز ادامه داد: بر اساس دستور شهردار اهواز همه شهرداری‌های مناطق باید نسبت به جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب با سرعت بیشتری اقدام کنند تا امنیت جانی شهروندان تأمین و چهره مناسبی در شهر ایجاد شود و شاهد اتفاقات تلخ دیگری در خصوص حمله سگ‌های بلاصاحب به شهروندان نباشیم.

وی ادامه داد: تنها مانع بر سر راه شهرداری برای جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب کسانی هستند که خود را در ظاهر حامی حیوانات معرفی می‌کنند در حالی که حامی واقعی از همه لحاظ حمایت خود را اعلام می‌کند و در سازماندهی آنها دستگاه‌های دولتی را همراهی کرده و بخشی از کار را عهده‌دار می‌شود.

اسدالهی تاکید کرد: کسانی که حین جمع‌آوری سگ‌ها در سطح شهر توسط کارکنان شهرداری، با مقاومت خود مانع از انجام این کار می‌شوند، باید پاسخگو باشند که چرا اتفاقات ناگواری همچون جان‌باختن استاد دانشگاه اهواز رخ می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری اهواز نمی‌تواند جان، مال و سلامت شهروندان را با جمع‌آوری نکردن این سگ‌ها به خطر بیاندازد؛ لذا جلسه‌ای در استانداری با حضور حامیان این حیوانات برگزار شد و از آنها خواسته شد در صورتی که قصد حمایت واقعی دارند، شهرداری سگ‌ها را جمع‌آوری کند و جهت نگهداری به آنها تحویل دهد، اما این اقدام تاکنون صورت نگرفته است.

کد خبر 552606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.