کمبود زیرساخت‌های گردشگری و صنایع دستی در اصفهان

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای گردشگری و صنایع دستی وجود ندارد، گفت: اصفهان، استانی متمدن و شهری شهری تاریخی دارد که باید زیرساخت‌های لازم گردشگری برای آن فراهم شود.

سید ناصر موسوی لارگانی در دومین روز برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، با حضور در غرفه اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در نمایشگاه امسال امکانی فراهم شده تا مخاطبان با اتصال به اینترنت از جای جای اصفهان بازدید و ناگفته‌های استان را بشنوند که این اقدام تأثیر فراوانی بر ذهن مخاطب خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: نخست وزیر مالزی در سفر به اصفهان عنوان کرد: " اگر اصفهان را به من بدهند ۱۰ برابر بودجه نفت برای ایران بودجه به ارمغان می‌آوردم زیرا در این استان پتانسیل‌های گردشگری فراوانی وجود دارد. "

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت‌های فراوان گردشگری در اصفهان وجود دارد که در ابتدا باید به ایران و سپس دنیا معرفی شود، افزود: اگر تنها یک اثر صنایع دستی که در اصفهان وجود دارد، در کشورهای دیگر بود چندین برابر از آن درآمدزایی می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های لازم برای گردشگری و صنایع دستی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: استان اصفهان استانی متمدن و شهر اصفهان شهری تاریخی است که اکنون از نظر زیرساخت با کمبود مواجه است.

حجت الاسلام موسوی لارگانی گفت: در صورتی که تعداد گردشگران اصفهان در عید نوروز یا فصل تابستان افزایش پیدا کند، با کمبود هتل مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: برای رونق گردشگری باید بخش خصوصی به بخش دولتی کمک کند و برخی از بروکراسی‌های اداری حذف شود تا از توانمندی بالای اصفهان در حوزه میراث و صنایع دستی و گردشگری استفاده کنیم.

کد خبر 552551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.