معضلات منطقه پس از ۳۰ سال رفع می‌شود/ اهتمام جمعی برای رفع گره زیست‌محیطی موزائیک‌سازان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، شهردار اصفهان، معاون شهرسازی و معماری شهردار و مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان از سه نقطه زیست‌محیطی منطقه دو شهرداری اصفهان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اراضی بختیار دشت، ورودی محله دهنو، اراضی ۱۸ هکتاری موزائیک‌سازان شمس‌آباد و ولدان از جمله مهمترین نقاطی بود که در راستای مطالبات شهروندی و رفع موانع زیست‌محیطی مورد بازدید قرار گرفت.

علی قاسم زاده، شهردار اصفهان در حاشیه این بازدید گفت: قرار است که با یک اهتمام جمعی و کمک نهادهای مختلف با محوریت استانداری اقدامات لازم برای رفع مشکلات این منطقه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه به دلیل قرار گرفتن بخش زیادی از اراضی کشاورزی و نیز صنوف در این محدوده، رفع مشکلات منطقه همیاری سازمان جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست را می‌طلبد، افزود: مشکلات شهری به تنهایی توسط شهرداری رفع نمی‌شود، بلکه دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیز باید بر سر یک میز نشسته و مشکلات را بررسی و حل کنند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: شهروندان از مدیریت شهری انتظار اطلاع‌رسانی از اتفاقات شهری و سرمایه گذاری‌ها را دارند و شفاف‌سازی این مورد موجب اطمینان بیشتر بین مردم و مدیریت شهری می‌شود.

وی از این بازدید و جلسه مشترک پیرامون رفع مشکلات منطقه دو ابراز رضایت کرد و افزود: با رعایت استانداردها و حفظ شخصیت شهر مشکلات این منطقه بعد از ۳۰ سال رفع شود.

گره زیست‌محیطی موزائیک‌سازان منطقه دو در گرو تصمیمات استانی است

در ادامه این بازدید، محمد صیرفی نژاد، مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان در جلسه کمیته نظارتی مناطق غرب گفت: این منطقه دو هزار و ۱۴۶ هکتار مساحت دارد که ۴۸ درصد این مساحت در محدوده قانونی و ۵۲ درصد در محدوده غیر قانونی قرار دارد.

وی افزود: این منطقه با مناطق یک، هشت، ۹، ۱۱ و ۱۲ شهری و نیز دو شهر خمینی شهر و شاهین شهر همسایه است و ۹ محله دارد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان اراضی ۱۸ هکتاری موزائیک سازان و نیز صافکاران را یکی از مهمترین معضلات منطقه و نیز یک از مهمترین مطالبات مردم منطقه به دلایل مشکلات زیست‌محیطی ناشی از آن عنوان کرد و گفت: صنف موزائیک‌سازان در حاشیه خیابان نهر شمس آباد بیش از یک دهه است که بلاتکلیف هستند و هیچ تصمیم قانونی برای جابه‌جایی آنها به خارج محدوده شهر گرفته نشده است.

وی افزود: گره مشکلات موزائیک‌سازان شمس‌آباد و ولدان در دستور کار کمیسیون ماده ۵ و اداره راه و شهرسازی باز خواهد شد که انتظار داریم با تصمیمات استانی از سوی معاونت عمران استانداری اصفهان این مشکل منطقه به زودی رفع شود.

صیرفی‌نژاد اضافه کرد: پیش از این با اداره کل راه و شهرسازی، معاونت شهرسازی و دیگر دستگاه‌ها مکاتبات زیادی صورت گرفته تا این موضوع در کمیسیون ماده پنج مطرح شود و شهرداری اصفهان در این زمینه تمام اقدامات لازم در این خصوص را انجام داده و اکنون منتظر دستورات استانی برای جابه‌جایی و انتقال به محل مناسب این صنوف است.

به گزارش ایمنا، در این بازدید میدانی و کمیته نظارتی «مهران زینلیان» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، «وحید مهدویان» معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، «محمد صیرفی‌نژاد» مدیر منطقه دو همچنین «محمد نورصالحی» رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، «مجید نادرالاصلی» رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان، «سید امیر سامع» خزانه دار و عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان، «عباس حاج رسولی‌ها» رئیس کمیسیون اقتصادی حقوق و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان و «مصطفی نباتی‌نژاد» رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان، مدیران مناطق ۹ و ۱۱ حضور داشتند.

کد خبر 552125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.