نخستین اردوی تیم ملی هندبال ساحلی در اصفهان/ گلایه سرمربی از امکانات موجود

سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی بزرگسالان گفت: اصفهان از نظر تعداد ورزشکار، کمک زیادی به هندبال ساحلی کرده اما از نظر سخت‌افزاری، ماسه خوبی نداریم و شرایط کمپ حرفه‌ای نیست؛ علت آن این است که کسی به صورت حرفه‌ای، متولی این کار نیست و هر سیستمی برای خود کار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نخستین اردوی تیم ملی هندبال ساحلی بزرگسالان از دوم تا ششم بهمن‌ماه به میزبانی اصفهان در پارک ساحلی ناژوان برگزار شد.

حسن افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با این اردو، اظهار کرد: این نخستین اردوی هندبال ساحلی بزرگسالان کشور است که تیم‌ها برای مسابقات آسیایی ۲۰۲۲ تایلند آماده و ۲۹ اسفند اعزام می‌شوند. فدراسیون جهانی از این رقابت‌های آسیایی چند تیم از هر قاره را برای رقابت‌های جهانی یونان ۱۴۰۱ انتخاب می‌کند. تیم ملی ساحلی با ۳۰ نفر شروع به کار کرده که دو ماه فرصت تمرین داریم و درنهایت با ریزشی که وجود دارد ۱۰ نفر برای مسابقات اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: تیم ایران در دوره‌های قبل نتایج خوبی گرفته است؛ در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ عنوان سومی آسیا را به دست آورده و سال ۲۰۱۸ به مسابقات جهانی روسیه اعزام شد که توانستند بین تیم‌های آسیایی بالاترین رتبه را بیاورند و هشتم شوند.

سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی بزرگسالان در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر اینکه آیا در شهرهای دیگر هم اردو خواهید داشت، تصریح کرد: با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی تایلند با آب و هوای مناطق جنوب ما همخوانی دارد، در استان‌های جنوبی کشور مثل بوشهر و بندرعباس اردو خواهیم داشت.

افتخاری با بیان اینکه اصفهان در هندبال ساحلی زحمات زیادی کشیده، خاطرنشان کرد: باید از سازمان ورزش شهرداری و پروژه ساماندهی ناژوان به خاطر زمینی که به این کار اختصاص دادند تشکر کنیم. اصفهان از نظر تعداد ورزشکار، کمک زیادی به هندبال ساحلی کرده؛ اما از نظر سخت‌افزاری ماسه خوبی نداریم، شرایط کمپ حرفه‌ای نیست و علت آن این است که هیچ کسی به صورت حرفه‌ای متولی این کار نیست و هر سیستمی برای خود کار می‌کند. اگر همه با یک هدف و یک کار انجام می‌دادند، مطمئن باشید کمپ خوبی داشتیم.

وی افزود: اداره کل ورزش و جوانان اصفهان، کمپی را در منطقه خوراسگان کلنگ‌زنی کرد که مخصوص بازی ساحلی است؛ امیدوارم زیرساخت آن ایجاد شود، زیرا ۱۸ رشته ساحلی داریم که باید مکانی خواستگاه این رشته‌ها باشد و حداقل ۱۰ رشته را پوشش دهد. فکر نمی‌کنم هزینه زیادی داشته باشد، ولی کمک شهرداری اصفهان، اداره ورزش و جوانان، باشگاه‌های این شهر و دیگر ارگان‌ها را می‌طلبد که یک کمپ ساحلی درست کنند.

سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی بزرگسالان، درخصوص حمایت‌های فدراسیون، گفت: انجمن هندبال ساحلی، زیرمجموعه فدراسیون هندبال است که برنامه‌ریزی برگزاری اردوها و مسابقات را انجام می‌دهد. فدراسیون هندبال متولی اصلی این رشته است و اگر در مدت این سال‌ها همکاری نبود، این نتایج به دست نمی‌آمد. فدراسیون هندبال با رویکردی فعل هندبال ساحلی موافق است؛ به همین دلیل برای مسابقات آسیایی در رده نوجوانان و بزرگسالان با وجود هزینه‌هایی که دارد، تیم اعزام می‌کند.

افتخاری در پایان اضافه کرد: هر فردی با هر مسئولیتی، باید به ورزش کمک کند؛ زیرا جوانان باید جذب ورزش شوند که به این منظور نیاز است امکانات و سخت‌افزار را در اختیار آن‌ها بگذاریم. نسل جوان برای اینکه به سمت ورزش متمایل شود، نیاز به توجه دارد که میزبانی از اردوهای ملی در جوانان انگیزه ایجاد می‌کند که به سمت آن رشته بروند.

کد خبر 552119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.