رهاسازی آب زاینده‌رود برای کشت پاییزه کافی نیست/کشاورزان غرب بهار ۱۴۰۱ آب دریافت می‌کنند

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان گفت: خط قرمز شرب که ۱۱۰ میلیون متر مکعب است در نظر گرفته شده و مازاد آب برای انجام کشت مختصری در شرق اصفهان آزادسازی خواهد شد، البته این آب برای کشت پاییزه کافی نیست.

حسین وحیدا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با بازگشایی سد زاینده‌رود اظهار کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته بین استانداری، صنف کشاورزان، جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای از روز ۱۲ بهمن‌ماه سد زاینده‌رود برای کشت پاییزه کشاورزان بازگشایی خواهد شد.

وی افزود: روز شنبه هفته آینده کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان، جلسه نهایی برای این تصمیم برگزار خواهد کرد و جزئیات این بازگشایی در آن جلسه تعیین خواهد شد.

خط قرمز شرب ۱۱۰ میلیون متر مکعب است

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان گفت: خط قرمز شرب که ۱۱۰ میلیون متر مکعب است در نظر گرفته شده و مازاد آب برای انجام کشت مختصری در شرق اصفهان آزادسازی خواهد شد، البته این آب برای کشت پاییزه کافی نیست اما کشت مختصری با آن انجام خواهد شد.

وحیدا اضافه کرد: بیش از ۱۵ سال است کشاورزان شرق اصفهان نتوانسته‌اند ۱۰۰ درصد کشت انجام دهند، حتی در سالی که دو میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب بارندگی داشتیم به دلیل سو مدیریت، کشت کامل انجام نشد.

برای کشاورزان غرب در سال آینده آب رهاسازی می‌شود

وی ادامه داد: برای کشاورزان غرب اصفهان در بهار یا تابستان ۱۴۰۱ آب آزادسازی خواهد شد.

عضو هیئت مدیره صنف کشاورزان اصفهان گفت: ذخیره سد آن‌قدرها زیاد نیست، اما پیش بینی شده که در هفته آینده با بهبود وضعیت آب و هوا، برف و یخبندان‌های حاصل از بارش هفته‌های گذشته آب شده و به حجم آب پشت سد افزوده شود.

وحیدا اضافه کرد: بنابراین حجم مشخصی برای آبی آزادسازی خواهد شد در نظر گرفته نشده است و هر چقدر که خط قرمز شرب نباشد، آب آزادسازی خواهد شد.

کد خبر 551672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.