چادر، علامت پاکی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: خداوند در قرآن خطاب به پیامبر اعظم می‌فرماید به دختران و زنان مومنان هشدار بده که چادر به سر کنند، زیرا چادر علامت پاکی یک انسان است و چشم‌های زهرآلود مردهای فاسد بانوان را آزار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، ظهر امروز _جمعه یکم بهمن‌ماه_ در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، اظهار کرد: حضرت امام صادق (ع) می‌فرماید ذکر خداوند یعنی اینکه در مواقع معصیت و گناه، خداوند را یاد و گناه را ترک کنیم. بنا بر آیات قرآن برخی انسان‌ها با وجود اینکه چشم دارند، اما متأسفانه واقعیت‌ها را نمی‌بینند و از یاد خداوند غافل هستند.

وی افزود: ترس بنده از خداوند به منظور دقت در انجام صحیح تکالیف است، هر چقدر انسان خداوند را بیشتر بشناسد و جایگاه پروردگار عالمیان را درک کند، ترسش از خدا بیشتر می‌شود. امیدوارم خداوند به همه ما توفیق اطاعت و بندگی عطا فرماید.

امام جمعه اصفهان در خطبه دوم نماز جمعه با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س)، عنوان کرد: حضرت علی (ع) می‌فرماید به‌خدا هیچ موقع فاطمه (س) را عصبانی نکردم و کار مکروهی را به او تحمیل نکردم، فاطمه (س) هم هیچ زمانی من را عصبانی نکرد.

وی افزود: در روایاتی نقل شده است که اگر خداوند حضرت علی (ع) را برای حضرت فاطمه (س) خلق نکرده بود هیچ کسی لیاقت همسری حضرت صدیق طاهره (س) را نداشت. بانوان امروز جامعه که علاقمند حضرت فاطمه (س) هستند، باید ایشان را الگوی خود قرار دهند و حجاب آن حضرت باید الگوی آنان باشد.

طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: خداوند در قرآن خطاب به پیامبر اعظم می‌فرماید به دختران و زنان مؤمنان هشدار بده که چادر به سر کنند، زیرا چادر علامت پاکی یک انسان است و چشم‌های زهرآلود مردهای فاسد بانوان را آزار می‌دهد.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: امیدوارم بانوان مسلمان جامعه ما بدانند که دشمنان سعی دارند حجاب را از آنها بگیرند، بانوان بدانند که در حال حاضر باید در مقابل دشمنان بایستادند و با حجاب خود مشت محکمی به دهان دشمنان بزنند.

وی تصریح کرد: اقامه نماز رئیس جمهور در کاخ کرملین این پیام را دارد که همه جهانیان بدانند تکیه جمهوری اسلامی بر خداوند متعال است؛ متأسفانه برخی دشمنان داخلی به خودزنی پرداختند و این حرکت عظیم و با ارزش را زیر سوال بردند.

کد خبر 550232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.