واراژدین به شبکه شهرهای دوچرخه‌سواری پیوست

واراژدین اولین شهر کرواسی است که به شبکه شهرها و مناطق دوچرخه‌سواری (CRC) فدراسیون دوچرخه‌سواران اروپا (ECF) پیوست. CRC شبکه‌ای است که ادارات محلی و منطقه‌ای را با هدف ترویج دوچرخه‌سواری و تبادل دانش، راه‌حل‌ها و استراتژی‌ها متحد می‌کند.

تصمیم واراژدین برای پیوستن به شبکه CRC نشان دهنده توجه مسئولان این شهر به بهبود زندگی برای شهروندان با دوچرخه است. دوچرخه‌سواری علاوه بر بهبود سلامت عمومی با ترویج جابه‌جایی پاک، به کاهش آلودگی هوا و ایجاد فرصت‌های گردشگری جدید کمک می‌کند.

به گفته ECF، موقعیت مکانی و ارتباطات ترافیکی شهر کرواسی آن را به مکانی ایده‌آل برای توسعه گردشگری با دوچرخه‌سواری تبدیل کرده است. به طور خاص، واراژدین در مسیر دوچرخه‌سواری اروپایی "دراوامورا" قرار دارد که طبق گزارش‌ها، با ۹ هزار و ۹۵۰ کیلومتر طول، مسیرهای دوچرخه‌سواری مختلف را در امتداد دره‌های رودخانه کرواسی و اسلوونی به هم متصل می‌کند.

واراژدین به شبکه شهرهای دوچرخه سواری پیوست

ذکر این نکته ضروری است که اکثر خانواده‌های شهر دوچرخه دارند و همیشه از آن استفاده می‌کنند. از این گذشته، دوچرخه‌سواری یک وسیله حمل‌ونقل راحت و پذیرفته شده است که به مردم اجازه می‌دهد در عرض ۱۵ دقیقه به هر نقطه از شهر برسند، اما متأسفانه زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری شهر در وضعیت نامناسبی قرار داند. شهردار وراژدین، نوین بوسیلج، در این رابطه گفته است: "واراژدین یک شهر دوچرخه‌سواری سنتی است که زیرساخت‌های موجود در آن هنوز رضایت بخش نیست.چالش‌های زیادی برای بهبود شرایط دوچرخه‌سواری در این شهر پیش‌رو داریم. ما با باشگاه‌ها و انجمن‌های شهروندی در این رابطه همکاری خواهیم کرد و مطمئن هستم که به عنوان اعضای این شبکه این فرصت را خواهیم داشت که دانش و راه‌حل‌های جدیدی برای بهبود قابل توجه شرایط دوچرخه سواری در واراژدین به دست آوریم."

با عضویت در شبکه CRC، واراژدین به سایر شهرهای اروپایی مانند کپنهاگ، لیوبلیانا و وین می‌پیوندد که عنوان بهترین شهرهای دوچرخه‌سواری را به خود اختصاص داده‌اند. با چنین فرصت به دست آمده، این شهر می‌تواند از دانش و تجربه شهرهای دیگر در یافتن راه‌هایی برای ترویج ابتکارات سیاسی که از دوچرخه‌سواری حمایت می‌کنند، بهره ببرد.

کد خبر 549630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.