دانش‌آموزان مراقب شبکه جعلی شاد باشند

رئیس پلیس فتای استان البرز با اشاره به اقدامات کلاهبرداران در عرصه اپلیکیشن‌های جعلی گفت: دانش‌آموزان برای به‌روزرسانی اپلیکیشن شاد از فروشگاه‌های مجازی معتبر استفاده کنند.

به گزارش ایمنا، سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: به تازگی برخی مجرمان سایبری، برنامه‌های جعلی شاد را در فضای مجازی انتشار داده و با تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی، دانش‌آموزان را به نصب نرم‌افزار جعلی شاد تشویق می‌کنند.

وی افزود: برای نصب و به‌روزرسانی اپلیکیشن شاد نیازی به پرداخت وجه نیست و کاربران می‌توانند از وب سایت آموزش و پرورش و یا فروشگاه‌های معتبر مجازی دانلود کنند ضمن آنکه برای افرایش امنیت و حفظ حریم خصوصی از گذرواژه‌های مناسب دو مرحله‌ای استفاده شود.

رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: مدیران مدارس در خصوص سوءاستفاده و کلاهبرداری تحت عنوان به‌روزرسانی اپلیکیشن شاد اطلاع‌رسانی کرده تا علاوه بر مانع شدن برای کلاهبرداری از دانش آموزان استرس و اضطراب در آنها را کاهش دهند.

وی با اشاره به حس کنجکاوی دانش‌آموزان و اطلاعات محدود آنها از تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی خارجی، افزود: احتمال افتادن در دام شیادان و تبهکاران فضای مجازی و آسیب‌های روحی و روانی برای آنها دور از انتظار نیست.

جلیلیان افزود: خانواده‌ها و دانش‌آموزان هوشیار باشند چرا که برخی مجرمان با سوءاستفاده از نرم‌افزار شاد به اکانت شبکه‌های اجتماعی کاربران دسترسی غیر مجاز پیدا و با ایجاد اکانت‌های مشابه با استفاده از شماره تلفن کاربران پیامی را با مضمون و اخطار کد دریافتی را ارسال کنید، در غیر این صورت دسترسی شما در شبکه آموزشی شاد قطع خواهد شد" برای طعمه‌های خود ارسال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی خانواده‌ها و دانش‌آموزان به علت عدم آگاهی و اضطراب ناشی از قطع مبادرت به ارسال کد تأیید به کلاهبرداران کرده و شرایط دسترسی غیرمجاز به اکانت‌های کاربری خود را در شبکه‌های اجتماعی برای مجرمان سایبری فراهم می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان البرز ادامه داد: هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت پلیس فتا اطلاع دهند.

منبع: ایرنا

کد خبر 549337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.