قانون منع مداخله برای حذف فساد از لایه‌های شهرداری پیگیری می‌شود

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای حذف فساد از لایه‌های مختلف در شهرداری و شورا، قانون منع مداخله را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

احمدرضا مصور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شفافیت یک قانون کشوری است که در مجلس شورای اسلامی نیز روی آن بحث شده و در مقدمه آن مواردی همچون قانون منع مداخله، قانون تعارض منافع، قانون سلامت اداری قید شده که براساس آن «طرح شفافیت و ارتقای سلامت اداری» ارائه و تصویب شد.

وی افزود: در طرح شفافیت و ارتقای سلامت اداری به استناد قوانین بالادستی، شهرداری و شورای اسلامی شهر باید الزاماتی را مورد توجه قرار دهند و رعایت کنند.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به قولی که به شهروندان مبنی بر شفاف شدن امور در شهرداری و شورا داده بودیم، همه اطلاعات لازم در ارتباط با قراردادهای مالی و غیرمالی در سامانه شفافیت شهرداری اصفهان بارگذاری خواهد شد و مجموعه اطلاعات مربوط به مدیران شهرداری نیز در سامانه قرار می‌گیرد؛ همچنین کیفیت آرای اعضای شورای اسلامی شهر در ارتباط با مباحثی که مطرح می‌شود و دلایل مخالفت یا موافقت آن‌ها در اختیار مردم قرارمی‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه برای حذف فساد از لایه‌های مختلف در شهرداری و شورا، قانون منع مداخله را با جدیت پیگیری می‌کنیم، افزود: بر اساس طرح شفافیت و ارتقای سلامت اداری، انتصاب بستگان مدیران شهرداری اصفهان و واحدهای تابعه و اعضای شورای شهر که پیش از تصدی مسئولیت آن مدیر دارای رابطه استخدامی با شهرداری اصفهان و واحدهای تابعه بوده‌اند، در سمت‌های مدیران در شهرداری اصفهان و واحدهای تابعه باید به اطلاع کمیته سلامت اداری برسد.

مصور با بیان اینکه در طرح شفافیت، این موارد با جدیت پیگیری می‌شود تا اعتماد شهروندان را نسبت به فعالیت مجموعه خدمت‌گزاران خود در مدیریت شهری جلب کنیم و آن را افزایش دهیم، تصریح کرد: سامانه‌هایی در شهرداری و شورای اسلامی شهر با عنوان «سوت‌زنی» پیش‌بینی شده تا گزارش تخلفات بدون واسطه به دست مسئولان نظارت‌کننده برسد و با تخلفات احتمالی برخورد قانونی شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش دیگر طرح شفافیت، شهرداری مکلف شده ضوابط و اقدامات مربوط به ساخت و ساز از مرحله صدور پروانه تا پایان ساخت را به نحوی در سامانه‌ها پیش‌بینی کند تا به مرور زمان و در یک بازه کوتاه‌مدت شش ماهه، شهروندان بدون نیاز به مراجعه حضوری به شهرداری بتوانند از منزل درخواست صدور پروانه یا پرداخت عوارض را انجام دهند و تاییدیه‌های لازم را دریافت کنند. این ماحصل اتفاقی است که در طرح شفافیت به دنبال آن هستیم و در کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورا نیز پیگیری خواهیم کرد که این مهم، دقیق و در زمان‌های الزام شده به نتیجه برسد.

کد خبر 548918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.