به گزارش ایمنا، برای مشاهده سوابق بیمهای نیازی به شماره بیمه نیست و صرفاً با داشتن کد ملی میتوان به اطلاعات و سوابق بیمهای دسترسی پیدا کرد.
لینک مستقیم مشاهده سوابق بیمه با کد ملی
برای استعلام و مشاهده سوابق بیمه میتوانید از یکی از راهکارهای زیر استفاده کنید:
- مشاهده سوابق بیمه از طریق سایت سوابق بیمه
- مشاهده سوابق بیمه از طریق کد USSD تلفن همراه
- مشاهده سوابق بیمه از طریق اپلیکیشن رسمی سازمان تأمین اجتماعی
- استعلام سوابق بیمه از طریق مراجعه حضوری به کارگزاری سازمان تأمین اجتماعی
برای مشاهده سوابق بیمه اولین قدم، ساخت حساب کاربری در سایت تأمین اجتماعی است.
آموزش ثبت نام در سایت سوابق بیمه
۱. در قدم اول باید وارد بخش ثبت نام سامانه اینترنتی سازمان تأمین اجتماعی به آدرس https://profile.tamin.ir/view/#/registration شوید.
۲. ابتدا باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. سپس با انتخاب گزینه مرحله بعد، وارد مرحله بعدی شوید.
توجه داشته باشید شماره تلفن همراه وارد شده صرفاً باید متعلق به شخص بیمه شده باشد، در غیر این صورت جهت فعال سازی کاربری مراجعه به شعبه تأمین اجتماعی الزامی است.
۳. در این مرحله اطلاعات هویتی خود شامل نام، نام خانوادگی، جنسیت، شماره شناسنامه و تاریخ تولد خود را وارد کنید.
۴. در این مرحله آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
۵. برای افزایش امنیت حساب کاربری، در مرحله چهارم باید سه پرسش را انتخاب کنید و در مقابل هر یک از آنها، پاسخ پرسش را تایپ کنید. توجه داشته باشید که باید پاسخهای دقیقی وارد کنید که در صورت فراموش کردن رمز عبور، پاسخ سه پرسش را وارد کنید.
۶. در این مرحله رمز عبوری را برای حساب خودتان انتخاب کنید.
مشاهده سریع سوابق بیمه
- اطلاعات وارد شده در این فرم از این پس جهت شناسایی شما در سامانه یکپارچه سازمان تأمین اجتماعی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
- مالکیت شماره تلفن همراه وارد شده صرفاً باید متعلق به شخص شما باشد.
- در صورتیکه شماره تلفن همراه وارد شده متعلق به شما نباشد نیاز است پس از طی کلیه مراحل ثبت نام شخصاً با در دست داشتن اصل کارت ملی و شناسنامه به یکی از شعب سازمان تأمین اجتماعی جهت فعال سازی حساب کاربری خود مراجعه کنید.
- به دلیل اینکه اطلاعات وارد شده در زمان ثبت نام از این پس به صورت رسمی جهت ارائه خدمات الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی به شما مورد استفاده قرار خواهد گرفت، مسئولیت وارد کردن هرگونه اطلاعات خلاف واقعیت به عهده شخص شما خواهد بود.
- پس از تکمیل مراحل ثبت نام شما مجاز به استفاده از خدمات غیر حضوری پایهای سازمان تأمین اجتماعی مانند درخواست دفترچه بیمه، بازرسی، مشاهده سوابق، فیش حقوقی، انواع استعلامات و …، خواهید بود. جهت استفاده از خدمات حقوقی این سامانه مانند ارسال لیست بیمه نیاز به مراجعه به شعبه و تکمیل فرمهای تعهد نامه است.
- در حفظ و نگهداری رمز (گذر واژه) خود دقت کنید، مسئولیت تبعات ناشی از افشای رمز و هرگونه سو استفاده از آن به عهده شما خواهد بود.
استعلام سوابق بیمه از طریق سامانه تأمین اجتماعی
۱. ابتدا وارد سایت تأمین اجتماعی شوید.
۲. در این مرحله باید کد ملی و گذرواژه ای که برای حساب کاربری خود انتخاب کردهاید را وارد نمائید.
۳. از قسمت بالا گزینه بیمه شدگان، سپس خدمات سابقه و در نهایت گزینه سوابق تلفیقی را انتخاب کنید.
۴. اکنون میتوانید سوابق بیمه خود را در طول سالهای اخیر مشاهده کنید.
لازم به ذکر است که اگر شما مایل به دانلود فایل PDF سوابق بیمه خود هستید، میتوانید گزینه سبز رنگ دانلود فایل سابقه را انتخاب کنید تا فایل شما در کمتر از چند ثانیه دانلود شود.
مشاهده سوابق بیمه از طریق اپلیکیشن همراه من
هر فرد بیمه شده میتواند پس از واردن کردن نام کاربری، گذرواژه و شماره تلفن همراه، نمایه ساز توصیفی از اطلاعات هویتی خود، کلیه سوابق بیمهای به تفکیک سال و کارگاه، کلیه سوابق درمانی غیر ملکی (نسخ درمانی) به تفکیک سال و نمایش تاریخ نسخه، اطلاعات بیمهای مشتمل بر مشاهده آخرین روز کارکرد سابقه، آخرین دستمزد، وضعیت حمایتهای درمانی، وضعیت بیمه پرداز، نوع بیمه، مشخصات شعبه و کارگاه، را مشاهده کند.
خدمات غیرحضوری اپلیکیشن همراه من
- استعلام مستمری بگیران با قابلیت نمایش آخرین فیش مستمری
- استعلام و نمایش میزان بدهیهای کارفرمایان به صورت برآوردی و قطعی برای کلیه کارگاهها / پیمانهای تحت پوشش
- نمایش اطلاعات مکان محور مراکز سازمان تأمین اجتماعی
- ارائه لیست تماس با تمامی مراکز سازمان به همراه نمایش لوکیشن هر مرکز بر روی نقشه به تفکیک ستاد، اداره کل استانها، شعب، شعب اقماری، کارگزاریها، مدیریت درمان استانها، کمیسیونهای پزشکی، دفاتر رسیدگی به اسناد پزشکی، بیمارستانها، درمانگاهها، پلی کلینیکها، دی کلینیکها، مراکز طب کار و مراکز خدمات دندانپزشکی
- امکان نمایش لوکیشن کاربر روی نقشه و نمایش نزدیک ترین مرکز به کاربر
- امکان جستجوی مراکز ارائه خدمات
- پرسش و پاسخهای متداول (FAQ)
- اخبار سازمان به تفکیک آخرین اخبار و پربینندهترینها
- امکان دسترسی فرمهای سازمانی در کارکردها و حوزههای متنوع
- میز خدمت الکترونیک به تفکیک نوع خدمت، فرآیندهای هر خدمت و ورود به سامانه
- آشنایی با قوانین و معرفی خدمات بیمه ایرانیان خارج از کشور، بیمه ایرانیان اعزام به خارج از کشور و بیمه اتباع خارجی
- معرفی و امکان تماس با کارگزاران رسمی برون مرزی
نکته: ۱- جهت بهره برداری بیمه شدگان از اپلیکیشن تأمین اجتماعی من، ضروری است ابتدا در سامانه مشاهده سوابق به آدرس sabeghe.tamin.ir ثبت نام نموده باشند.
۲- همچنین کارفرمایانی میتوانند از استعلام میزان بدهی استفاده نمایند که قبلاً در سامانه ارسال غیرحضوری (اینترنتی) لیست حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی ثبت نام نمودهاند یا ابلاغات الکترونیکی دریافت میکنند.
استعلام سوتبق بیمه از طریق کد USSD
این روش نسبتاً آسان است و نیازی به اینترنت ندارد و به صورت آفلاین میتوانید از آن استفاده کنید. از این رو باید طبق مراحل ذیل پیش بروید؛
وارد بخش تماس گوشی شوید و ستاره ۴ مربع (#۴*) را وارد کرده و سپس تماس بگیرید.
در این مرحله باید گزینه ۳ یا همان تأمین اجتماعی را انتخاب کنید.
گزینه استعلام یا همان ۲ را انتخاب کنید.
سپس برای دریافت سوابق، گزینه آخرین سابقه یا همان ۱ را انتخاب کنید.
در این مرحله باید کد ملی خود را وارد کنید تا آخرین سابقه خود را دریافت کنید.
این کد صرفاً برای مشاهده آخرین سابقه بیمه تأمین اجتماعی نیست و میتوانید از سایر خدمات غیر حضوری تأمین اجتماعی که در این کد ارائه شده است استفاده کنید. این خدمات شامل موارد زیر است:
- پرداخت حق بیمه
- دریافت اپلیکیشن
- نوبت دهی
- فیش مستمری
- نمونه فرمهای تأمین اجتماعی
- دستمزد مبنای کسر بیمه
سوابق بیمه تأمین اجتماعی بدون گذرواژه
پیامک سازمان تأمین اجتماعی در صورت موفقیتآمیز بودن:
جناب آقای / سرکار خانم X به سیستمهای متمرکز سازمان تأمین اجتماعی خوش آمدید. حساب کاربری شما ایجاد گردید.
پیامک سازمان تأمین اجتماعی در صورت مغایرت اطلاعات:
جناب آقای / سرکار خانم X اطلاعات هویتی وارد شده توسط شما با پایگاه مرجع مطابقت ندارد. چنانچه اطمینان دارید در زمان ورود اطلاعات اشتباهی رخ نداده، با در دست داشتن مدارک هویتی خود به نزدیکترین شعبه مراجعه نمائید. سازمان تأمین اجتماعی”
* در صورتی که پیامک فوق را دریافت کردید نیازی نیست به شعب تأمین اجتماعی مراجعه نمائید و در هفته آینده دوباره برای ثبت نام اقدام نمایید”
استعلام سوابق بیمه از طریق مراجعه حضوری به کارگزاری سازمان تأمین اجتماعی
امکان دریافت و مشاهده سوابق بیمه با مراجعه حضوری به کارگزاریهای تأمین اجتماعی نیز وجود دارد. برای این کار با داشتن کارت ملی و دفترچه بیمه خود به نزدیکترین کارگزاری بیمه تأمین اجتماعی مراجعه کنید.
نظر شما