موضوع اول و آخر شهرضا، آب است

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی، مشکل اول و آخر شهرستان شهرضا را آب دانست و گفت: لازم است که موضوع به خوبی مدیریت شود چون آب شهرستان از چاه تامین می‌شود و به دلیل خشکسالی و برداشت‌های بی رویه، کیفیت و کمیت آب در دسترس نیز به شدت کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سمیه محمودی بعد از ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان شهرضا که با حضور استاندار اصفهان و مسؤولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم این جلسات ادامه داشته باشد چون حضور در بین مردم و شنیدن مسائل و مشکلات آنها باعث می‌شود تصمیم گیری بهتر انجام شود، درست است مسائل و موضوعات اقتصادی کشور به شکلی باشد که نتوان همه خواسته‌ها را جامه عمل پوشاند اما همین که و براساس خواسته واقعی مردم تصمیم گیری کنیم، کار بسیار بزرگی است.

وی استاندار اصفهان و سرپرست فرمانداری شهرضا را از جوانان گام دوم انقلاب معرفی کرد و افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۵ تاکنون به دنبال ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرضا بودیم، با چهار استاندار تاکنون در این باره رایزنی کرده‌ایم اما اکنون با همراهی استاندار کنونی و مدیران استانی به جای خوبی رسیده و امیدواریم پس از دریافت مصوبه شورای عالی هم این کمک و همراهی مدیران استان ادامه یابد تا حق مردم که در یازده سال گذشته به دنبال اجرای آن بوده‌اند، ادا شود و بتوانیم گامی برای حل مشکل اشتغال شهرستان برداریم.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی یکی از دغدغه‌های نمایندگان را اجرای شعار عدالت محوری دولت دانست و گفت: از شما و مدیران استان می‌خواهیم که عدالت در استان هم ایجاد شود و اینکه گفته می‌شود نگاه اصفهان ستیزی در کشور وجود دارد، در اصفهان نیز نگاه شهرستان ستیزی حاکم نباشد.

وی با با بیان اینکه نگاه مدیران استانی باید به همه ۲۸ شهرستان استان یکسان باشد، توضیح داد: نگاه مدیران را به ۲۸ شهرستان یکسان می‌خواهیم تا توسعه به شکل متوازن انجام شود، همانطور که دولت و رئیس جمهور اعلام کردند قرار است اختیارات استان‌ها افزایش یابد، از استاندار می‌خواهیم که اگر در چهارچوب این افزایش اختیارات، صندوق اعتبار استانی تأسیس شد، سهم شهرستان‌ها نیز با توجه به وسعت، مشکلات و جمعیت آن داده شود.

محمودی از همراهی استاندار در حل مشکلات شهرضا تقدیر کرد و گفت: موضوع اول و آخر شهرستان ما، آب است البته این موضوع برای استان و کشور نیز مطرح است اما لازم است که موضوع به خوبی مدیریت شود چون آب شهرستان از چاه تأمین می‌شود و به دلیل خشکسالی و برداشت‌های بی رویه، کیفیت و کمیت آب در دسترس نیز به شدت کاهش یافته و نیاز است که در حوزه تأمین آب پایدار شهرستان، پاره اندیشی شود.

وی از استاندار خواست موضوع تأمین آب شهرضا را نیز جزو ۱۵ شهرستان متقاضی حل مشکل آب، پی گیری کند و گفت: خواسته ما این است که همه شهرستان‌ها هم صدا باشند تا در بودجه سال ۱۴۰۱ و سالهای بعد نیز تأمین آب برای شهرستان‌های دچار مشکل باقی بماند البته همچنان دنبال طرح‌هایی مانند انتقال آب از خرسان هستیم و با استان یزد و کرمان نیز نشست‌هایی برگزار کرده‌ایم اما لازم است در کوتاه مدت و بلندمدت، موضوع آب شهرستان پی گیری شود.

نماینده شهرضا در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از نیازهای شهرستان شهرضا را تکمیل پروژه فاضلاب معرفی کرد و یادآور شد: اجرای این پروژه از سال ۱۳۶۱ آغاز شد و اکنون ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، نبود این شبکه مسائل و مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده که نیاز به مدیریت دارد در دوره چهارم توانستیم با استفاده از تبصره ۳ اعتباراتی دریافت کنیم اما همچنان به کمک‌های دولتی نیاز داریم.

وی افزود: طرح‌هایی الویت دار اکنون دارد در وزاتخانه پی گیری می‌شود بنابراین لازم است که مسدولان استان پشتیبان ما باشد تا جزو طرح‌های اولویت دار وزارت نیرو قرار بگیریم و موضوع فاضلاب هم دنبال شود.

محمودی درباره اجرای پروژه جاده شهرضا به اصفهان گفت: قرار بود ۲۰ میلیارد تومان از هزینه این پروژه از سوی استان تأمین شود، ۲۰ میلیارد را سازمان برنامه و بودجه و ۲۰ میلیارد تومان را بخش راهداری تأمین کند، اعتبارات دو گروه دیگر تأمین شده و لازم است استان نیز به تعهدی که در این زمینه داشته، عمل کند این یک مسیر و پروژه ملی است و امیدواریم هرچه زودتر انجام شود تا شاهد تصادفات و مشکلات به دلیل کندی عملیات راهداری نباشیم.

وی تقاطع غیر هم سطح بین شهرضا و دهاقان را از دیگر مشکلات این شهرستان بیان کرد و اظهار کرد: از سه سال گذشته که اجرای راه‌های روستایی به شکل استانی اجرا می‌شود، ریالی برای اجرای پروژه‌های روستایی تخصیص داده نشده و به همین دلیل همه کارهایی که در این بخش بوده است به کندی پیش می‌رود یا بدون منابع مالی موجود، تعطیل شده‌اند.

محمودی تنها راه ادامه کشاورزی در شهرستان‌ها و بلکه همه استان را احیا و مرمت قنوات دانست و افزود: لازم است جمع بندی و تفاهم نامه‌ای در استان بسته شود و موضوع احیای قنوات شهرستان ما نیز دنبال شود و یکی از درخواست‌های اصلی که در شهر و روستا از ما می‌خواهند قنوات است که کشاورزی و رزق و روزی شأن را تأمین کنند.

نماینده شهرستان شهرضا در مجلس شورای اسلامی درباره طرح مسکن ملی شهرضا نیز توضیح داد: این طرح مربوط به دولت نهم و دهم بود اما همچنان درگیر این موضوع هستیم، پروژه‌ها افتتاح شد اما هنوز بدهی‌هایی به پیمانکاران وجود دارد و درگیری برای تأمین خدمات ساکنان مسکن مهر نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر قرار باشد جهش تولید مسکن هم به شیوه مسکن مهر اجرا شود، به چنین سرنوشتی دچار می‌شود، گفت: بیایید مشکلات را حل کنیم، در جهش مسکن نیز بیشترین نگاه ما به بافت‌های فرسوده است اما نیاز به دریافت مجوزهای لازم از شورای مسکن شهرستان و استان همچنین برگزاری کمیسیون‌های ماده ۵ داریم تا بتوانیم کار را با سرعت بیشتری جلو ببریم.

محمودی خواستار گازرسانی به تنها روستای فاقد گاز در شهرضا شد و افزود: هوک تنها روستای این شهرستان است که به شبکه گاز متصل نیست، ممکن است گازرسانی به این روستا هزینه بر باشد اما به عنوان یک مسئولیت اجتماعی امیدواریم نگاه مثبتی به گازرسانی به این روستا شود.

نماینده شهرضا در مجلس با اشاره به ساخت و سازهای خارج از شهر نیز یادآور شد: برخلاف اینکه گفته می‌شود اگر طرح تفصیلی شهرضا تصویب شود، همه مشکلات حتشیه نشینی حل می‌شود ولی می‌دانیم که طرح تفصیلی تا ۵ درصد مساحت کل شهر را می‌تواند به شهر الحاق کند اما مشکلات ما بیش از ۵ درصد است، درخواست دارم که برای الحاق ۵۱ هکتار به شهر شهرضا برای ما برنامه ویژه ای تدوین شود.

وی همچنین خواستار ایجاد دومین بخش در شهرستان شد و گفت: شهرستان شهرضا با جمعیت کنونی خود، فقط یک بخش دارد و نیاز است بخش دیگری به شهرستان اضافه شود.

کد خبر 548658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.